Smutsig!

Jag är värsta smutsig nu. Men verandan är sopad och skurad, alla dukar, kuddar och filtar är tvättade, änglarna blickar ut och demonerna övervakar gatan. Ljusslingor är uppsatta och lyser upp så fint, så fint. Lilla trädgården framför huset rymde fyra stora säckar med skräp och löv, mest löv. Allt är borta. Stack till banken med skitiga händer och kläder, sen snyggade jag till mig litegrann och stack till Big Lots med moster och morbror, hittade inga bambujalusier ännu, men en hel del annat. Nedervåningen är städad, blommorna vattnade, disken diskad, kylskåpet rensat. Nu ska jag bara ta itu med övervåningen en stund. I alla fall dammsuga och bädda rent med vårfilt istället för duntäcke. Jag ger fan i om det blir snöstorm och minusgrader igen, hemma hos mig är det VÅR! Så det så. Jag kan ligga och huttra, det är helt okey. Har jag sagt att vi hade omkring 20 grader idag? Nu är det runt tolv och man kan sitta ute. Visst, det ska regna några dagar, men det är bra för då tvättas hela världen ren. Bort med gammal smutsig snö, bort med damm och skit. Har fått dille på att byta bakgrunder här på bloggen, vänta bara, jag hittar snart en ny hobby.

Kommentarer

  1. Gud vad skönt det låter med 20 grader! Jag vill också ha vår! Den är på väg här också, men det är segt. Jag längtar!
    Snart börjar det att blomma i din underbara trädgård. Hade gärna kommit och tittat på den, men i år åker vi Slovenien om vi får råd. Har inte träffat släkten på 3 år.

    SvaraRadera
  2. Sol och värme tänder livsandarna, vilket du verkligen bevisar genom ditt röjande. Skulle vilja se din porch! Regn är ju bra med tanke på att det påskyndar snösmältningen, och ni får ju hyfsat varmt ändå. Som sagt en bild eller två skulle va skoj. Hur som helst så är jag på din veranda i mina tankar. Puss!

    SvaraRadera
  3. I morse var det bara 8 grader, blåsigt, kallt och störtregnade. Men jag hade gett mig fan på att sitta i nattlinne därute och drick akaffe så det gjorde jag! I en hel timme, tills jag var stelfrusen. Haha, skam den som ger sig. Sk ata bild i morgon när jag e ledig. Om det inte e alltför mulet för d¨å ser det trist ut.

    SvaraRadera
  4. Och Mikaela, jag hade gärna sett er sitta och käka doughnuts varje dag på verandan, man jag fattar att ni måste hälsa på släkten ibland. Men ni är alltid välkomna. Eller skicka ungarna, haha, jag saknar dom!

    SvaraRadera
  5. Vänta bara tills helgen har passerat,för sen återkommer både solen och värmen till er i Alatoona.

    SvaraRadera
  6. Om vi hade ätit doughnuts på din veranda varje dag hade den brakat ihop av tyngden. haha

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad