Konstig värld


Det är en konstig värld vi lever i. Man kommer hem från jobbet, läser Aftonbladet på nätet. Och förundras. Folk gör ost av bröstmjölk - really? Jessica Simpson bryr sig inte om att borsta tänderna - really? Hon använder sin tröja ibland. Okey.... En kvinna äter mat för 5000 i veckan, hon vill slå världsrekord i att vara - fet. Really????? Sen i Sverige, hemskare nyheter. Mamma och son dödar pappan - really? (I det senare fallet kanske man vågar gissa på en lång historia av våld och övergrepp, så han kanske fick vad han förtjänade, vad vet jag.) Men ändå?


På tal om övergrepp så såg jag filmen "Precious" igår. Vet ej om jag ens kan rekommendera den. Jo, den är fantastiskt välgjord, skådespelarna gör ett fantastiskt jobb och den är angelägen - men Gud, så hemsk. Jag satt emellanåt och både grät, skakade på huvudet och sa: Nejnejnejnejnej... Om man är intresserad av socialrealism och vill veta hur det kan se ut i familjer (som är långt mer dysfunktionella, men tyvärr vanligare än tex. Little Miss Sunshine, en film som är skildrar en charmigt dysfunktionell familj i USA.) Det finns inget charmigt i Precious familj. Ingenting alls. Det är bara hemskt. Men jo, man borde ha sett den. Men inte en ledig dag när man vill vara på gott humör.

Jag är i alla fall glad för en liten hare skuttade med mig på väg hem från jobbet. Vi möts ofta, han och jag. Alltid på natten på den mörka bakgatan. Känns som om han är min kompis nu. Vad ska han heta? Han måste få ett namn, jag pratar ju med honom flera gånger i veckan. Ge mig förslag! Sedan kan jag tilltala honom korrekt när jag vill skälla på honom för att han äter upp mina blommor i trädgården. Nu ska jag sluta chattra. Kanske ska sova lite eftersom jag börjar igen om drygt sex timmar. Har jag sagt att vi ska få det soligt och varmt i veckan????? Hahahahah!


Kommentarer

  1. Jag ska också se den filmen. Jag tror att det är nyttigt att få sig en "käftsmäll" ibland och inse att man nog har det ganska bra.
    Kommentar till den sista meningen: Den enda sanna glädjen är skadeglädjen.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag tänker INTE se den.Din berättelse ,plus att Dick fyllde i med lite till ,så vet jag att jag som sagt inte vill se den. Har sett att ni får kanonväder, och jag är lika glad över att vi får regn senare i veckan. Bort med all smutsig snö! Lilla haren kan väl heta som alla andra harar,alltså Lille Skutt. Det var väl orginellt. Eller Skuttis,Hoppis Eller varför inte långöra? haha. Du kommer nog på nåt bättre själv. Var rädd om dig. KRAMAR!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker han ska heta Gustav! av nån anledning.

    Njut av värmen för mig också!
    Vi ses snart.
    kram!

    SvaraRadera
  4. På tv häromkvällen Det finns en kursgård i Falsterbo som heter Altona. Därinne pågick ett möte med rättrogna moderater, eller ..det kunde lika gärna ha varit Sverigedemokr. Diskussionen handlade om ensamkommande flyktingbarn. Nåväl ,namnet Altona finns även i Danmark. Det var bara det apropå inget alls. HAHA

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad