Hit and run

Secken afton. Som vi säger i Göteborg. Busy utav bara helvete, precis när det lugnat ner sig blir en av våra gäster påkörd precis utanför baren. En kvinna i 40-årsåldern på väg hem, skulle korsa vägen för att komma till sin bil. Ung tjej kom körandes runt hörnet i full fart och körde på henne. Och stack! När jag kom ut ligger den stackars kvinnan på marken, okontaktbar med en arm som såg bruten ut och blod som forsar från huvudet, i tinningen. Hon verkar ha klarat sig efter vad vi fick höra sent ikväll, men med en mycket kraftig hjärnskakning. Hon minns inte ens att hon lämnat baren, och hon var inte berusad. Hur tänker folk när dom kör på en människa och bara drar? Jävla idioter.

Extra skoj var det ju för tjejen som just firat sin 24-årsdag i baren. Det var hennes moster som blev påkörd. Hennes mamma (den påkördas syster) var också i baren och de första jag fick tag på när jag sprang in och försökte hitta någon som kände henne. Stackars människor, det var inte riktigt meningen att det skulle bli det bestående minnet av den festen.

Kom hem nu, kvart i tre, stannade och försökte hjälpa servitriserna med lite städning. Helt manisk, har nu diskat och skurat badrumsgolv och bara en dusch kvar innan jag kan softa och lugna ner mig. Ledig i morgon och vad som är riktigt roligt är att kusinen med alla barnen kommit upp som en överraskning. Så jag ska leka, leka, leka. Lille Jack är stolt över en tatuering. Det är inte på riktigt men det vet inte Jack och den sitter på samma ställe som pappa har sin så han är stolt som en tupp. Nu ska jag varva ner. God natt!

Kommentarer

  1. Det låter som ni aldrig har tråkigt på The Knickerbocker. Men det är säkert ingen som spelar Lundell när Jonas inte är där.
    Kram Mikaela

    SvaraRadera
  2. Fast det där lät ju inte som en kul kväll... Undrar hur man mår efter att ha smitit från en olycka. Kan förstå om man får panik och handlar därefter men då åker man väl tillbaka när man klarnat till. Skönt att det ändå inte verkar vara några allvarligare skador.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad