Det ordnar sig alltid


Det ordnar sig. Jag har levt hela mitt liv enligt den devisen, och se! Jag är fortfarande vid liv. Samma gäller vulkaner och flygförbud. Det kommer att ordna sig och jag kommer att komma iväg. Kanske inte på planerad dag, men till och med det ser ljust ut just nu. Även om det skulle bli lite krångel så är ju huvudsaken att jag kommer hem till mammas köksbord och kan käka hönökaka och dricka filmjölk. Allt annat är sekundärt. Och allt ordnar sig till sist.


Jag fortsätter i alla fall att småpacka och förbereda för resa. Jag gillar just packande. Gillar att skriva listor, lägga saker i små påsar, fatta beslut vad som väger för mycket, såna saker. Om en stund ska jag fortsätta men nu måste jag göra klart sommarmeny och ToGo-meny. Dags att jobba kvällen som vanligt på söndagar. Hoppas faktiskt att vi inte blir lika hysteriskt upptagna som vi varit sista veckan. Min kropp tycker att det kan få bli liiiiiite lugnare.
Tycker det är gansk askoj att läsa om hur synd det är om alla som fastnat ute i världen. Ett par på romantisk resa har fastnat i Rom. Jaha. VAD ÄR PROBLEMET??? Mest synd är det faktiskt om islänningarna. Ett land som redan är ruinerat tvingas nu se på när boskapen dör. Det är ett riktigt problem.

Kommentarer

  1. Bli fast i Rom? Fy, vad fruktansvärt! NOOOT!!!
    Dom kunde varit fast i Afghanistan eller ännu värre. Varför klagar dom?
    Jag är helt övertygad om att du kommer på utsatt dag. Skulle ett litet vulkanutbrott hindra dig? Don´t think so!
    Ses snart!
    P.S Alex har redan sagt att han är sjuk från skolan den dagen du kommer. Han ska agera välkomstkommité på flygplatsen.

    SvaraRadera
  2. Va gullig du är Alex!

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om Island. Det är Island et är synd om. Jag känner så för och med dem...

    Hoppas att du kommer iväg som beräknat, men blir det inte då så blir det en annan dag.
    Hur länge ska du vara hemma?

    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad