Hoppet är det sista...

Det sägs att hoppet är det sista som överger människan. Och tur är väl det eftersom askmoln och förvirad information (läs obefintlig) från flybolagen gör att man inte har en aaaaning om huruvida man kommer iväg över Atlanten om några dagar. Jag försöker strunta i det negativa och har idag sprungit runt som en dåre från åtta på morgonen - till doktorn och få dropp med biologisk experimentmedicin, sen fullfart till TJ Max och lämna tillbaka trosor och kofta och skärp (hur tänkte jag där när jag köpte ett skärp som kostar 20 dollar, knappast nödvändigt och ROSA trosor, måste ha haft psykos), sen vidrae till banken, lösa in checkar, sätta in pengar. Hem och hämta dokument, iväg till andra doktorskontoret, lämna papper, kolla provsvar och hämta mediciner (alla prover bra, inklusive röntgen på ryggen, inga nyheter där inte), stanna och köpa kyckling på Wendys (köper nästan ALDRIG snabbmat nuförtiden men hade en längtan efter att ha sett kycklingbitar i asiatisk sötstark sås på TV och dom var faktiskt goda), sen stanna och handla massa cigg på Sheetz, hem och sitta med telefonen i en timme för att betala alla räkningar så att det är klart innan jag åker, sen försöka ringa flygbolagen (ingen tur där) och samtidigt byta om till jobbet, springa till jobbet och stressa som en tok i åtta timmar i sträck (tack och lov för smärtstillande piller) sen hem och diska mitt i natten (lika bra att passa på när man är uppe i varv och smutsig) och nu sitter jag här, nitton timmar efter det att jag vaknat, och väntar på att varmvattenberedaren ska ha värmt upp tillräckligt med vatten för en dusch. En lång dusch. Lyckades spilla ut en halvliter chili-juice över hela mig. Vi tinar upp hemgjord chili i plastbunkar, och det läcker alltid ut vätska, som vatten med med chilismak och lukt. Denna vätska har jag nu saturerat mina kläder i, inklusive min BH. Luktar lagom gott kan jag säga.

Tror jag inbillar mig att om jag är duktig flicka kommer askmolnen att skingras. Så jag fortsätter min duktighet imorgon. Ska äta lunch med moster (hon vill bjuda ut mig och kusinen, får se om han lyckas komma loss), ska handla lite överraskningar till modern, har ett möte med en byråkrat (man måste ansöka om Medicare och få avslag för att få tillgång till gratiskliniken) och sen har jag miljoner andra saker att göra. Som att få klart ToGo-menyer, skriva ner instruktioner till kökspersonalen, packa, packa och packa, tvätta, stryka, handla liten brodyrblomma och sen sy på fina blusen som jag brände ett hål i, flytta växter till moster... Men nu - duschen, den underbara. Sen titta TV och ringa SAS samtidigt. Och läsa. Och sooooova.

Kommentarer

  1. PUH!!!!!!!!!!!! Efter all denna stress så vore det väl själva F-N om inte allt ska funka hela vägen till vårt kök!

    SvaraRadera
  2. om planet landar någonstans i europa kommer jag och raul och hämtar dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad