Jag vill ha såpa!

Äntligen är både solen och lite av värmen tillbaka. Dessutom har förkylningen gett med sig, bara lite envis snuva men det kan man leva med. Värre är att jag känner det som om jag varit i husarrest sedan i fredags så nu ska jag ta mig ner i baren med moster och diskutera begränsad sommarmeny med Ed. Elaka solen avsläjade hur dammigt det var i hörnena i köket så där har jag dammsugit som värsta bacillfobikern. Ska skura när jag kommer hem. Saknar vanlig grönsåpa, det verkar inte finnas här. Älskar den doften! Om någon vet en amerikansk motsvarighet så upplys mig, snälla.

Kommentarer

  1. En städexpert sa häromdagen på radion att såpa är bästa rengöringsmedlet. Och diskmedel till fönster. Och båda brukar lukta gott. nu är det natti,natti!

    SvaraRadera
  2. Jag använder alltid diskmedel till fönster. Glasputs har jag bara till mer ömtåliga saker som tavelglas eller speglar. Diskmedel (en bra dyr sort) är dessutom suveränt att blanda med vatten och ha i sprayflaska istället för dyra rengöringssprayer, till exempel i badrum. Inga ränder, rengör det mesta. Sen är ju vinäger och bikarbonat och citronjuice suveränt. Men såpa! Jag vill ha såpa! måste nog skura ditt köksgolv med såpa när jag kommer, bara så att jag får känna doften.

    SvaraRadera
  3. Du kan komma och jobba lite hos oss när du kommer. Vi använder grönsåpa jättemycket. Du är så välkommen!

    SvaraRadera
  4. Och när du är klar hos Mikaela och Jonas så kan du städa hos mig!!

    SvaraRadera
  5. Städning är något som engagerar och förenar!

    SvaraRadera
  6. Hm..det finns såpa i USA..i mitt städskåp, om du vill så skickar jag upp det jag har på det vilkoret att du köper mer i Sverige och skickar tillbaks! Kram,Fia

    SvaraRadera
  7. jRm Har massor med såpa vi tar 312 sek per timme samt framkörningsavgift. I ditt fall blir nog framkörningsavgiften ganska så hög för tjejerna är alltid ute 2 åt gången, men jag lovar att skicka de 2 bästa vi har på företaget

    SvaraRadera
  8. Gulliga Fia.... nej, så viktigt är det inte. Jag hoppades på att det skulle finnas en amerikansk variant. Och Jonas, du är för dyr. Du som tycker att man ska sära på benen för en kompis borde veta att man städar gratis också. För kompisar. (Jaja, jag vet att du landade en fru med den kommentaren, så du vinner.)

    SvaraRadera
  9. Städet bjuder jag och Raul på men vi är tyvärr tvungna att ta en framkörningsavgift för 8 personer men det räcker om du betalar till NY så betalar vi resten

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad