Here we go


Vintern är nog över nu. Hoppas jag. Imorgon får vi rekordvarmt. Tjugosju grader. Vilket betyder att det i verkligheten blir ännu varmare än så i solen. I början av april! Just nu är det behagliga 22 i skuggan och man kan sitta på verandan och surfa. Mitt träd, det jag planterade för ett par år sedan framför verandan (en tårpil, eller Weeping willow som det heter här) slår ut helt och hållet idag. Men det dröjer nog innan det ser ut som förra året, här på bilden. Fåglarna kvittrar som om de var på hårdrockskonsert, det är ett himla liv. Och jag börjar inte jobba förrän vid fyra. Natten kan bli skön, det ska bara gå ner till 16 grader inatt, nästan läge för att sitta ute och läsa bok i skenet av facklor på bakgården...


Resa till Sverige bokad, reser om mindra än fyra veckor. Vill krama mamma och alla andra. Och jag kan vara hemma för mammas födelsedag! Det var många år sedan sist. Som vi ska fira. Nu måste jag bara hinna med att jobba så mycket som möjligt innan jag åker, försöka hjälpa moster med det som måste förberedas inför Kourtyardens öppnande, se till att hela trädgården är iordning, måla planket i densamma, städa och organisera hela huset.... Jag har en väldigt fix idé, och det är att varje gång jag reser bort måste huset vara i perfekt skick (okey, så nära som det går). Vill sedan kunna komma hem till ett rent och fixat hus. Det är psykologiskt helt nödvändigt, vete fan varför. Gudarna ska veta att jag kan ha det stökigt omkring mig när jag är hemma!


Så om en stund ska jag dra på mig tunna och gamla kläder och gå ner i trädgården och röja som en galning. Klippte ner träd och buskar i måndags och nu ligger det stora högar av kvistar som måste knös ner i påsar. Fortfarande massor av gamla löv, trots frenetiskt krattande. Lika skoj som alltid att se saker som växer, det spirar och gror och jag kan se liljekonvlaj, liljor, humle som kommer upp, minst som börjar dofta, jordgubbsplantor som växer överallt...


Åkte och lämnade tillbaka två kjolar igår, kjolar som inte alls var så snygga när jag väl kom hem med dom, ni vet hur det kan vara. Och i detta landet kan man handla som en galning och aldrig prova något eftersom återlämningsreglerna är mer än generösa. Just denna affären säger 90 dagar, och det trots att kjolarna var nedsatta från 79 och 99 dollar till typ tio dollar styck. Hade sådan tur att det var en ny rea och för pengarna jag fick tillbaks för två kjolar fick jag sex (6!!!!) jättesöta blusar! Förra veckan tog jag fyra timmar på mig för att strosa runt i vår stora Mall och kom hem med tre stora papperskassar med kläder för bara trettio dollar. Två jackor, fyra par byxor, massa toppar... Det lönar sig att ta sin lilla tid och rota runt. Jag vill så gärna ha nya kläder innan jag reser men jag har inga större summor att spendera så detta är perfekt! Dessutom kan jag skylla på att allt gammalt jag har är alldeles för stort och jag har faktiskt varit duktig flicka, jobbat med mina HOARDING-tendenser och rensat ut fyra säckar kläder ur garderoberna, kläder som jag gett bort och skänkt till good will.


Faktum är att tv-programmen om dessa hoardare fått mig att tänka. Jag vill INTE bli som dom. Och alla som känner mig vet hur bra jag är på att ackumulera SAKER. Kan-vara-bra-att-ha-saker. Nejnejnej. No more. Ut med skiten. Jag har två kartonger uppepå som stått sen jag flyttade in i huset för snart tre år sedan. Vet ej vad som finns i kartongerna. Har inte saknat något. På tre år. Borde alltså slängas! Eller hur? Nu ska jag leta reda på mitt pass. Hahahaha!

Kommentarer

  1. Vad duktig du är som rensar! Det är som du säger, om man inte saknat det över huvudtaget ska det ut!
    vad kul att du kommer snart! Vi har saknat dig enormt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart med värmen! Är ganska så avundsjuk. Här regnar det.

    SvaraRadera
  3. See you soon. Love your Weeping Willow . All of it!

    SvaraRadera
  4. Hm...glöm inte att leta rätt på ditt gröna kort också...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad