Vad var det jag sa???

Det hjälpte att vara fröken duktig. Nu verkar det som om vulkanen lugnat ned sig och planen flyger. Hoppas, hoppas det håller i sig. Ska strax iväg och äta lunch på sushi-stället Yamato med moster och kusin. Sedan jobba. Gjort mig lite fin för lunchen, solen strålar och det är behagliga femton grader varmt ute. Har till och med tagit på mig byxor med pressveck! Vet inte om jag någonsin ÄGT ett par byxor med insydda pressveck förut, men dom är ganska fräcka. I sovrummet står resväskorna på rad. Framför dem står påsar med diverse saker som ska med till Sverige. En väldigt försenad födelsedagspresent till Anki, lite grejer till modern, Starbucks kaffe, Kool-Aid i olika smaker, massa smått.

Tyvärr, tyvärr måste jag härmed meddela att det är bara Anki som får någon present. Insåg att om jag ska handla saker till barnen så blir det väldigt MÅNGA barn och jag vill inte vara orättvis och favorisera någon eller några och jag kan i ärlighetens namn inte ens få med mig mycket mer. Bagagevikten blir mindre och mindre och ibland har jag tänkt att jag borde adoptera ett gäng ungar bara så att jag skulle kunna få ta med mer väskor! Vad tror ni om den lösningen? Det skulle bli en faslig mängd kilon om man hade en tre, fyra ungar vars tillåtna vikt man kunde använda. Men nu har jag ju inga ungar och dessutom blidde denna resan av ett halvår innan den var planerad vilket innburit att jag inte är särskilt rik alls. Vill inte köpa skit, det kan man köpa i Sverige ju, och kan jag inte köpa coola grejer så är det lika bra att inte köpa någonting alls.

Ikväll blir det jobba. Sista passet innan resan! Imorgon och på söndag är jag ledig, då ska allt ner i väskorna. Har varit smart nog denna gången att se till att ha lite lugn och ro innan avresa, i vanliga fall brukar jag jobba in i det sista, packa sent på natten, ha besök, bli full... Inte denna gång. Kanske tar mig iväg imorgon och fixar fina naglar, det får bli sista utflykten. Men inte sista bloggen! Gud vad jag längtar efter att få komma fram nu och träffa alla. Det ska bli så skoj. Har ett stort uppdämt behov av att umgås, så se till att köksborden är redo för långa nattprat. Och Anki, din soffa bör vara redo för långa sömnstunder. Och Neno, i jaktstugan ska askfatet stå framme och veden ligga staplad. Mikaela, jag tar för givet att du städat av spisen så vi kan laga Philly Cheese steak och Frida - jag säger bara kaffe så är det viktigaste sagt. Nu drar jag iväg och käkar sushi.

Kommentarer

  1. Ja, nu ser det bättre ut! Dessutom verkar det som om vi får lite vårvärme om ett par dar. Hade önskat att det varit mer grönska i min "trädgård", men våren har varit seg, och förresten, det viktigaste är att vi får träffas! Jag tänker se när du landar!

    SvaraRadera
  2. Förresten, har du packat ner badhanddukar, så packa upp dom igen! Du lämnade två eller tre sist du var hemma.

    SvaraRadera
  3. Veden står stapplade och väntar , likaså chevapchichi ( denna gången efter min egen recept, som testats ). Vå då presenter, bara att du kommer är ju present för oss alla, strunta i sådana tankar. oj, vad roligt det blir. Ditt rum står och väntar med bäddad säng..............

    SvaraRadera
  4. Översyn av soffan; Klar! Vänt på dygn; Nästan klart! Allt redo för dig!

    SvaraRadera
  5. Vi bara väntar på att du ska komma! Tyvärr kan jag inte följa med till Landvetter och agera välkomstkommité. *Snyft* Har ett flyttstäd ner mot Halmstad. Men den som väntar på något gott...
    Klart min spis är städad. Den bara väntar på dig. Har dessutom fått en ny sen du var här sist.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad