Löjligt sketen och löjligt varmt

Just nu är jag så smutsig att jag antagligen inte ens skulle bli insläppt i en enda affär. Det har varit över trettio grader varmt idag och VANVETTIGT varmt i köket på jobbet. Såklart. Löligt varmt och lika löjligt stressigt., Hela dagen. Hann med banken på morgonen och sen har det gått i full fart sedan dess. Gick direkt efter åtta timmars jobb till trädgården och slet i två timmar. Verkligen slet. Fortfarande nästan trettio grader varmt. Så nu är händerna svarta och jag har ett LAGER med svett över hela kroppen, haha. Sitter med luftkonditioneringen på i arbetsrummet, den blåser iskall luft över min rygg och när jag svalnat av lite skall jag tvaga mig! Ordentligt. En dag ledigt, det är imorgon det, och då ska jag till min snälla doktor på ett vanligt återbesök. FÅ lite recept och ställa frågor och sådant. Men jag mår väldigt bra! Och det är ju bra.

Grillade för första gången igår, första gången i år alltså. Grillat kött och potatisgratäng, sitta och skala potatis på verandan är mysigt. Påskdagen var lika mysig, ledig och fick en massa gjort trots att jag lullade på i lugn takt. Umgicks med familjen på kvällen. Tror jag drabbats av hyperaktivitet på gamla dar, eller så är jag bara angelägen om att få allting gjort innan jag reser till Sverige om mindre än tre veckor! Haha, om tre veckor exakt så sitter jag i mammas kök. Otroligt när man tänker så, det är ju på andra sidan jorden.

Nu har jag kallnat, dags att duscha. Ska sy om lite blusar ikväll. Jag har gett bort fyra säckar med kläder men jag har ingen lust att ge bort precis allt. Ska i alla fall försöka sy om dem, minska den med minst tio storlekar. Får se hur det går, jag är ju inte direkt någon skräddare. Men jag har lånat mosters symaskin och ett antal blusar är redan nålade och klara att sy på. Antagligen kmmer nästa inlägg att handla om hur förbannad jag blev över resultatet och att det hela resulterade i ännu en säck med hystade kläder.

Kommentarer

  1. Ta med blusarna till Sverige! Nåtnytt hos doktorn?

    SvaraRadera
  2. Haha..du k'nner digsjälv väl! Vad kul att du åker till Sverige, kan vi pratas vid inna så jag kan ge dig en inköpslista (och pengar)? kram på dig från ett pollenrikt Georiga

    SvaraRadera
  3. Ja, det är sjukt varmt...
    Köket på restaurangen måste vara galet hett.
    Förstår ju så väl att du har AC:n på för full spruta.
    Jag ser fram emot lite svalare väder nu. Tycker inte om när det blir så här varmt så här tidigt.
    KUL att du ska hem. Hur länge stannar du?
    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Det är väl bra att du är effektiv? Då får man mycket gjort på kort tid.
    Vi längtar tills du kommer. Barnen tjatar hela tiden: När kommer Ullis?
    Det ska bli spännande att få träffa en Ullis i mindre modell.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Annika, jag ska vara borta i fem underbara veckor! Längtar nu efter alla. Varmt i barköket? Hell yeah. I afton omkring 95 grader. Men det blir värre, mycket värre.
    Fia, vi hörs på telefon i helgen så talar du om för lilla jag vad jag kan ta med till det från "the Old Country".

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad