Bra att ha


Det finns saker som är extra bra att ha. Ficklampa om strömmen går, ett lager med toapapper så man aldrig blir utan, nål och tråd på en plats där man hittar dom, och sen en snäll man. Den snälla mannen är bra till många saker. Han kan laga saker som går sönder, han är varm att krypa ner hos, han överraskar genom att göra tusen och en saker för en. Som att städa huset medans man är på jobbet eller genom att köpa roliga saker i present. Just nu har han cyklat ut på Altoonas gator för att skaffa mig en ny liten leksak, en iPod med 30 GB, en sån jag skrev om förut med massa kluster att spara saker på. Snyggast är läderfodralet, svart med röd rand. Förresten är den snälle mannen ganska söt också, kanske till och med sötare än alla läderfodral i världen. Och idag ska vi bara pyssla och trixa med alla våra tekniska prylar. Gadgets, som det ju kallas på den här kontinenten. Vi gillar gadgets. Tack, Anki, för att du påminde mig om vad det heter. Det finns ord man bara slarvar bort. I övrigt borde jag vara lite hands-on och packa upp resten av kartongerna, dom vi placerade i källaren och som innehåller en massa saker som nog är bra att ha. Frågan är bara till vad, med tanke på att vi inte saknat något av det... Hm... Jo, batteriet till kameran, men det hittade jag i strumplådan. Bra jobbat, till och med av förvirrade jag. Förresten heter den inte Nano, den heter nog bara iPod. Nu blir nog till och med lillebror imponerad, han som avgudar Mac och alla dess komponenter. Har jag större än du nu? Nähä. En snabb koll på MSN avgjorde kampen. Lillebror har två. En med 20 GB och en med 30. Jag kommer alltid på en hedrande andraplats. Den bedårande flickan på bilden är förresten Natalia. Som jag saknar. Kom snart.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad