Mina prinsessor

Dom är många, mina små prinsessor. Och de allra flesta bor på andra sidan Atlanten. Några bor här, som Emma och Maya och Della. Och från och med imorgon, lilla Nora som är alldeles ny, så ny att hon inte ens fötts ännu. De andra prinsessorna bor i Svea Rike, dom heter Caroline och Melva, Moa och Lina, Camilla och Alexandra, Natalia, Naemi och Angie. Vissa är stora, andra är små. Några är mittemellan, som Melva, den ljuva. En gång blev hon berusad av cider, hon var bara typ fem och dansade Macarena tills hon stupade. Vi vuxna fattade ingenting. Förrän hon sluddrade och snubblade. Och då lärde vi oss att cider från Konsum kan vara farligt i stora mängder på barnkalas. En annan gång drogade jag henne med hostmedicin så att hon sov i ett dygn nästan. Det lärde jag mig också något på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad