Grå dag


Ojoj. Man blir rödödgd och trött av att vara upp för länge. Dagen är grå, regntunga skyar, men varmt. Tror våren har kommit på allvar. I mitt nästa liv vill jag bli en ewok! Springa runt i skogen och vara hårig, leka krig och ändå vara snäll. Har man tur får man träffa Luke och Leia. Nu ska jag försöka vara lite nyttig och röja upp en aning i huset efter data-dygnet. Och hålla tummarna för att det går bra för lilla Nora.

Om jag inte blev skogsewok skulle jag vilja bli neonewok, en sån som lever på mitt skrivbord och som ändrar färg efter vilken typ av dag det är. Idag är en lila dag, bara för att väga upp allt det grå utanför fönstret. Chattade med Lupa från Medellin i Colombia nyss. Önskar att jag var miljonär och bara kunde åka dit och hälsa på. En dag ska jag göra det, hyra hela hotellet i Santa Fe, det med poolen och lugnet, där jag var med lilla Gustavo. Sen skulle jagh bjuda dit alla colombianerna och en del av hammarkulleanierna och sen skulle vi lösa dom flesta av världsproblemen genom att logga i vattnet och sippa på fruktjuice och mörk rom. på kvällen skulle vi gå ut i den förföriskt vackra staden och andas in tropiskt varm nattluft, sitta på en uteservering och fortsätta prata.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad