Mockatårta och HTML


Det här är Naboo. Hon är en skäggagam och en drottning. Hennes rike är ett 80 gallons terrarium med svarta lampor som gör att allt vitt lyser i mörkret.
Kaffe smakar gott. Däremot är det svårt att skriva. I alla fall om man måste prata samtidigt. Önskar att jag hade bättre minne, ett som kom ihåg hur man kodade i HTML. Det fanns en tid när jag kunde det, Raul lärde mig. Vi gjorde fräcka sidor för Ungdom Mot Rasism men sen lät vi dom inte använda sidorna, enbart därför att det fanns idioter i ledningen just då. Synd, synd.

Det är lördag morgon, eller snarare eftermiddag, men för mig är det morgon. Ledig idag, ska mest pyssla och kanske baka. Vill göra amerikansk Bundtcake (som är en sorts saftig sockerkaka) och helst också svensk mockatårta. Nya köket är minimalt, litet men gulligt. Fönster över diskbänken, gasspis. Där ska jag uppehålla mig. Middag kan man också laga, kanske köttfärslimpa med kokt potatis. Yeah.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad