Digitalt


Ibland undrar jag om det verkligen är ett framsteg med den digitala tekniken. Man skaffar sig en digitalkamera. Tar massa kort. Hittar inte sladden för att överföra bilderna till datorn, så dom stannar i kameran. Sen skaffar man ny dator med små hål där man kan stoppa in kamerans minneskort. Vips sitter alla korten i datorn. Sen BORDE man såklart sortera, slänga, döpa om och allt det där. Men icke. Man bara stoppar in alla bilder i en mapp. Sen stannar dom där. Om man är riktigt motiverad, skickar man iväg ett gäng med e-post. Så hamnar dom i någon annans dator, också. Framsteg? Antagligen. I mitt nästa liv ska jag bli organiserad. Jag lovar. Det här är förresten Angie, en liten guddotter som jag hoppas snart kommer och hälsar på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad