Välkommen Casper


Nu sitter jag och leker med Casper, en svart, slimmad liten sak som rymmer 30 GB musik, film, dokument, vad man vill. Har inte riktigt fattat hur man gör ännu, men det kommer. Just nu jobbar datorn ihop med iPoden (hoppas jag) och fyller på med låtar. Yes! Jag har 211 låtar nu, lyssnar på Ted Gärdestads Come give me love, mycket fin sång som faktiskt är på svenska, av någon outgrundlig anledning har han refrängraden på engelska. Det är nog mycket man inte förstår om den mannen, men bra musik gjorde han. Såhär ser Casper ut.
Och nu, vips, har jag klurat ut hur man konverterar alla låtar jag har på datorn, så nu finns nästan 500 låtar! Har upptäckt en ny soft amerikansk artist, Josh Rouse. Det stod en artikel om honom i dagens DN, ni kan läsa själva. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2198&a=532390&previousRenderType=2 Lyssna på Quiet town. Lugn snubbe. Nu ska jag ladda ner lite mer bra musik, natten är ung och jag jobbar kväll imorgon vilket betyder sovmorgon! Vi åkte taxi till "The mall" och shoppade lite, sen gick vi på Applebys och åt god middag. Grillad lax och revbensspjäll för mig, sirloin-stek och grillade räkor för maken. Gott var det, och mysigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad