Air Condition

Världens snällaste värdpar. Det har jag. Idag sade dom till mig att gå ut och skaffa air condition till nedervåningen och sen bara dra av kostnaden på hyran. Himlar. Ni fattar inte, det ingår ALDRIG när man hyr. Men Scott och Nancy är snälla, snälla.

Har möblerat om lite idag med hjälp av moster. Vardagsrummet ser nu riktigt trevligt ut. En soffa mindre och en hel massa flyttande blev till hyfsat resultat. Fick en hel del gjort idag faktiskt, kanske tack vare att jag studsade ur sängen vid elva, klädde på mig och sprang ner till jobbet, glad att vara fem minuter för tidigt. Försök en hel DAG för tidigt. Jag jobbade inte alls idag. Justin och Robyn fick sig ett gott skratt. Åkte ut med moster istället, dollar-affären hade tvål som luktar bär och Kleenex (bor man i USA ett tag blir man beroende av Kleenex) och på Giant Eagle som är ungefär som en stor ICA-affär hade dom jordgubbar, sparris, cilantro och gott bröd. Sen ut till Sears varuhus för att hämta nya fina glasögonen. Jag kan se!!!!

Ny tur till baren, prata skit med EJ, Robyn, Justin och Jenny. Hem, plocka undan saker och förbereda för ommöblering. Sen kom moster och vi flyttade möbler och terrarier i 45 minuter non-stop i lika många graders värme. Sen ner till baren, öppnade upp antikaffären och bryggde kaffe så det rann över alla antikviteterna.

Smet in i baren och gjorde lite inventering istället. Räknade servetter, cheesestix, fries, olivburkar, hot sauce och allt annat som måste räknas varje vecka. En stund till i affären, sen körde moster hem mig till mer plock och göra iordning. Nu ska jag bara göra lite till, sen blir det lång dusch med nytt bärdoftande schampo (Herbal Essence nya) och efter det så lite aktivitet som möjligt men en film och något att äta blir det nog. Nektariner och jordgubbar kanske.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad