Skåda ljuset!


Nu kan jag snart se igen. Var på Sears varuhus och blidde undersökt av snäll ögonman, beställde och betalade nya glasögon! Ray-Bans, lite feminina med röd metallicbåge över ögat och ingen under... om ni fattar. Dom kommer inom en vecka. Yippie! Då kan man kanske se texten på TV igen, utan att kisa som en tok.

Fortfarande varmt som fan, och FUKTIGT. Det åskade lite idag och regnade till och med när vi kom ut från Walmart, men när värmen och luftfuktigheten är så hög blir resultatet av regn bara att det blir ÄNNU fuktigare. Och lika varmt. Utan att ljuga, längtar jag efter höst med stormar och halsdukar och mjuka sockar och sitta framför gasspisen och frysa lite med en kopp varm choklad. Dagens sanning. Skiter i om man inte ska klaga på värmen.

Längtar efter att mamma kommer och hälsar på också, det ska bli himla skoj. September säger hon, hoppas det. Förresten vore det skoj om vem som helst kom och hälsade på, det har snart gått ett år nu och man börjar sakna folk på allvar. Antar att det blir dags för en tripp till Europa Så småningom också. Hönökaka och filmjölk.

Köpte en ny telefon också, en som förhoppningsvis inte batteristrejkar efter en halvtimme. Snygg och billig.
http://www.vtechphones.com/vtechui/store/dsp_product.cfm?itemID=60291608-c502-48f8-8445-e5a8b88e9038 Precis som det ska vara. Jag vet att det blev en lång länk, men bilden jag har är fel färg. Min är blå. Eller röd. Jag kan välja utifrån dagsform. Inte orange. Köpte dessutom en ny kjol. Också snygg. Och billig.

Nu ska jag sova.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad