Helt OK rum


Okey. jag hade fel. Hatar att ha fel. Jag har aldrig fel. Nästan. Bruscetta stavas bruschetta och är INTE det man lägger på brödet, utan själva brödet.
Ordet kommer såklart från romarna och har att göra med över kol, det vill säga att man rostar brödet, sen gnider man in det med vitlök, ringlar lite jungfrulig olja över och sist lite salt och peppar.
Det man lägger ovanpå brödet är bara just det, topping. Påning på svenska. Typ. Kan vara vad som helst. Tomat, basilika är nog vanligast. Brie och päron går bra. Eller lax eller proscuitto. Hur nu det stavas. Jag vet ingenting längre. Trött. Vill se film.

För övrigt skulle jag gärna ha ett sovrum som såg ut ungefär så här. Inklusive hajarna, dom är coolast av allt. hur fan går det ihop med trägolvet, det skulle jag vilja veta?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad