Hur funkar folk?


Strax innan dusch, ett par rader om saker jag INTE för mitt liv kan begripa. Vad händer när man dör, hur får dom tandkrämen randig och hur i helvete kan vuxna, medelålders män och kvinnor bry sig om huruvida någon gururöstar på deras fula Lunarstormsida? Dom skriver på fullt allvar att dom skulle bli jätteglada om någon gururöstar...

Har folk inga liv? Tror dom att det är ungefär som att få telefonröster på Big Brother? Varför lägger vuxet folk över huvud taget ner tid på att göra klatschiga, fula, färggranna sidor på Lunarstorm? Jag trodde att alla vuxna med sidor där, liksom jag hade som främsta motiv att hålla koll på tonåringarna man bryr sig om. Det går ju nämligen inte att läsa deras dagböcker om man inte själv är medlem. Jag fattar ingenting. Inte om döden och inte om Lunar.

Sov länge idag, sen jobba i några timmar. Resten av kvällen på mosters balkong med svenska köttbullar och alla kusiner och kusinbarn. Nu är det natt och jag vill bli ren och kolla på TV.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad