Starbucks likör och bruscetta


Något har hänt i vår lilla stad. En helikopter har surrat runt hela kvällen med strålkastarna påslagna, det är State Police som väl letar efter någon som gjort något dumt. Vi noterade det hela mest i förbifarten där vi satt och drack champagne från Kalifornien (okey, mousserande vin då) och åt ciabatta med bruscetta gjord på coctailtomater och färsk basilika. Bland annat.
Kusinen hade lagat. Hans fru hade gjort Strawberry shortcake och det hade jag aldrig provat, bara hört talas om. Gott! Torr, smulig, inte för söt kaka som man sedan själv dränkte i grädde eller ej och på toppen en stor hög söta jordgubbar och blåbär. När helikoptern surrat i ett par timmar drack vi iskall kaffelikör från Starbucks. Hem igen vid midnatt.

Har jobbat idag, gjorde 8 satser dressing på två timmar och blev helt utmattad. Haha! Det är jobbigt att blanda till vinaigrette när man inte har jobbat på sex veckor! Sen åkte vi ut, jag och moster och morbror och shoppade lite. Köpte bara en tröja för fem dollar och en liten ugnsfast form. Och syrsor till Naboo och Vader såklart. Hem, tog en dusch, matade ödlor och sen upp till kusinen i hans nya fina hus. Resten är historia som jag redan berättat.

Nu ska jag sätta på Midsumer Murders och bli sömnig, mera mat att laga imorgon på jobbet. Förhoppningsvis har morbror lysnat på polisradion och tagit reda på varför dom jagade någon från luften. Konstigt, snart nog enda gången jag slås av att jag faktiskt befinner mig i USA, är när polisbilarna far förbi. Eftersom stationen ligger strax bredvid hörs dom ofta och varje gång blir jag förundrad, det känns som om jag vore med i en deckare på TV. Men här är det på riktigt. Riktigt på riktigt.


Borde väl ha fattat det redan när stammisen Brock kom in och ramlade ihop på golvet i baren i vintras. Vi trodde han var full eller skojade men han var skjuten med en .45 revolver. Som han snällt nog släppte på golvet innan han ramlade, han hade lyckats ta den av sin angripare efter att ha blivit skjuten två gånger! Men den gången kändes det mer som hemma i Hammarkullen, att stoppa blödningar är jag bra på. Övning ger färdighet. Han kom in redan nästa dag och tackade för hjälpen. - Thanks for saving my life, honey... Typ. Jag bara bad honom att nästa gång han blev skjuten, kanske han kunde ha den stora vänligheten att INTE springa in till oss, i alla fall inte om den som sköt fortfarande hade kvar pistolen...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad