Fredagspyssel


Trettio grader varmt och huset är rörigt och jag har ingen lust att städa. Läser svenska tidningar på nätet och njuter av en liten fläkt som blåser på mig, väntar på åskan som ska komma. Borde bädda rent och tvätta en maskin, diska och plocka upp. Regan kommer nog vid två, hon ska jobba igen vid fyra och jag ska jobba vid fem så vi chillar nog en stund här först.

Läser om en trafiklolycka vid Ale Torg och blir orolig för lilla mamma, försöker ringa men naturligtvis inget svar. Dom är antagligen ute med husbilen, men jag hade ändå velat veta... Lillebror svarar inte på MSN heller, han är i alla fall inte ute med någon husbil!


Tänker pä Muminfamiljen som bor i sitt lite röriga och väldans hemtrevliga hus och kommer fram till att ingen har dött av lite röra. Städa kan man göra en annan dag, eller kväll, eller natt. Till hösten kanske, när värmen försvunnit. Eller idag, om bara Luther ville hoppa upp på axeln och inspirera. Vad jag svamlar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad