Gratis taxi om du är full


Mitt i natten, mysigt regn ute som smattrar mot taket. Tio grader varmt och kom nyss hem från jobbet. Åt middag hos moster innan jobb, fläskkotletter med potatis och sås. Alltid lika gott. Is it swedish potatoes? Lilla Emma frågar och menar med det, kokt potatis. Det verkar som om amerikanarna ALDRIG äter potatis som vi gör, kokt, med eller utan skal. De friterar, ugnsbakar och gör mos. De gör allt utom att äta KOKT potatis. Det som är så gott.


Men de har andra saker som är fan så mycket bättre än i gamla Svedala. Till exempel kan man åka gratis taxi om man är full. I alla fall i Altoona. Det är en lokal radiokanal som bjuder på kalaset. Om du befinner dig på en bar, dricker lite mer än du borde och sen vill hem. Bara att be bartendern om ett visitkort som han signerar, sedan ringer han en taxi åt dig och radiokanalen betalar. Grym service som antagligen räddar liv, skulle rädda fler om alla bara använde sig av tjänsten.


Nu ska jag duscha och titta på TV. För övrigt kan jag bara rekommendera filmen Hard Candy. Skruvad. Weird. Bra. Otroligt duktig ung tjej som spelar huvudrollen. Henne kommer vi nog snart att se i storfilmer.

Kommentarer

  1. Kokt potatis,ja...Nej, du har rätt, det äter amrisarna aldrig. Min dotter älskar det, speciellt med en klick smör på.
    Det är gott! Pressad potatis älskar jag också, mmm...

    Schysst service i Altoona, måste jag säga! MKT smart!!!

    Tack för filmtipset.

    ska det bli snö nu??? Oväder???

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad