Terminators frus kompis

Ahhhhhh... hemsk söndag. Bakfull, hamnade i baren i går kväll, skulle bara köpa soppa och prata lite med kusinen men moster kom ner och sex glas vin, tre tequilashots och en Hot Shot senare lullade jag hem med min soppa. Ingen mat på hela dagen och sedan den mängden alkohol. Bra jobbat. Slocknade med kläderna på i soffan, vaknade vid fem och värmde soppa men var för full för att äta. Fick på mig pyjamas till slut men lyckades inte somna om, visste att jag var "on call" under lunchen och var livrädd för att inte vakna om dom ringde mig. Somnade till slut vid ett på eftermiddagen och sov till fyra, sen jobba ett av de tråkigaste skift jag nånsin jobbat på The Knickerbocker. Nästan inga gäster alls på grund av all snö som föll i afton. Serverade tomatsoppa och martinis till stadens borgmästare och hans fru, jättesöta männsikor. Han ser ut som en liten tomte, går alltid i slitna jeans och en ful pälsmössa. Men skenet bedrar.

Han är mångmiljonär och äger oljebolag och dessutom är han en beryktad Freedom Fighter som kämpat hårt i Venezuela. Frugan kommer just från Venezuela och hennes pappa var visst minister där en gång i tiden, en av de bra. Hon är bästa kompis med Maria Shriver-Heinz, arvtagerska till alla ketchupmiljoner och maka till Arnold Schwarzenegger. De två damerna brukar shoppa tillsammans, men tro mig, om ni såg borgmästarns fru Martin skulle ni tro att hon var vilken medelålders kvinna som helst. Ytterligare kuriosa är att Mr Martin antagligen är den ende demokratiske borgmästarn i ett för övrigt republikanskt område. Det säger en del om att han är omtyckt. Hur som helst är dom supertrevliga och tur var väl det för dom var våra enda sittande middagsgäster. Vi hade några bargäster som käkade French Fries och soppa, men det var allt. Jag, kusin och Corey försökte roa oss med att göra milkshakes, äta stek, friterad ost och skvallra.

Imorgon ska jag köpa biljetter till Sverige. Måste hem och hälsa på. DET skak bli skoj! Ett och ett halvt år är lång tid. Alldeles för lång. Ska antagligen flyga från New York så då kanske jag får en chans att se den staden på lite närmare håll.

Kommentarer

  1. Låter som en trevlig borgmästare. Extra plus i kanten att han är demokrat!

    Lycka till med Sverigebiljetterna!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad