Soul Food och bil i sikte


Isande vindar, snö som yr tills man blir lika yr i huvudet, glasögon som immar igen och kalla fötter. Men vackert är det! Har nyss jobbat ett elvatimmarspass i baren, nu ska jag njuta av att vara ledig i 35 timmar, ända till söndag morgon klockan tio för då ska jag och Ed stå för Brunch i baren. Omeletter, svenska pannkakor med jordgubbs eller lingonsylt och grädde, Eggs Benedectine eller sausage med Home Fries.


I morgon ska jag ut och kolla på bil! Det finns en firma som säljer begagnat och metoden kallas Buy Here Pay Here. Helt kort betyder det att folk som inte har så himla bra kredit kan få köpa bil ändå på avbetalning. Och med 14 tusen dollar i sjukhusräkningar, gissar jag att min kredit är ganska urusel. Men jag ska dit och kolla i alla fall. Helst vill jag ha en mindre Jeep eller en mindre SUV, men vi får se vad han har på lager.


Efter det (och lite annan shopping) är jag bjuden på Barbeque med Soul Food hos Rose & Jim. Dom bor grannar med min moster, är ett par i min ålder, hon från någon bondhåla och han från New York. Hon är vit, han är svart. Dom är bägge radiopratare, duktiga sådana. OCh himla goa, avslappnade människor. Dom grillar året runt, dom bor i ett likadant hus som mitt, ett så kallat Knickerbocker och dom grillar på sin lilla bakgård i sol och i snö. Jag ska ta med mig en flaska Pyrat Rum (paradisiskt god) och sen kan jag väl lalla hem mitt i natten... Det ska bli skoj.


Kommentarer

  1. Men du! Jag hör ju att vi bara måste komma upp till Altoona och gå på er bar! Vilken brunch du beskriver! Komplett med svenska pannkisar!
    Låter som om du har ngra trevliga timmar framför dig innan det är dags att gå och jobba igen.
    Lycka till med bilköp också! Antar att en SUV är vad man behöver när man bor där du bor!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad