Utekaffe i januari


Sol ute, sol i sinne... Somnade på soffan strax efter tolvslaget, orkade inte ens gå ut och titta på fyrverkerierna men jag hörde dem! Vaknade tjugo över sju i morse och pallrade mig upp till lite datasurf och sen sängen. Nu skiner solen och jag mår faktiskt bättre idag. Ska tvätta lite, städa upp, fixa lite saker som jag haft liggande som behöver fixas. En kopp kaffe på verandan kanske funkar eftersom det är femton grader varmt ute. Vad är fel? Första januari och så varmt? Det bara kan inte vara normalt. Vi gör saker med vår miljö som bara är fel.
Har fastnat för grafittikonstnären Banksy och hans bilder. Dom får mig alltid att tänka på guddottern och hennes bravader. På en gatuskylt i hörnet på mitt kvarter finns ett par ögon och en mun som ler åt mig varje gång jag går till jobbet. Guddotter med bihang grejade detta och det gör mig glad varje dag. Ska ta en bild när jag hittar min förbannade laddare! Det kostar nöstan femtio dollar att fixa en ny och det har jag ingen lust att betala bara för at jag är idiot.


Kommentarer

  1. Nu är jag tillbaks igen! Ja, visst är det något fel med vädret! Riktigt sabla FEL! Ska vist bli 18 grader här i DC imorrn. Normalt? Njet...
    Usch, jag blir ledsen. samma sak i Sverige, fem grader plus under hela julen (i Sthlm).
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Saknar dig varje dag. Du är bäst och Banksy är också bäst. Var rädd om dig! Hoppas vi hörs på telefon snart. KRAAAMAR!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad