Röra sej lite....

Hurra! Nu har jag ett amerikanskt körkort! Jag klarade uppkörningen galant, trots att man faktiskt fick köra ute i trafiken (vilket var tvärtemot vad alla påstod, dom sade att man skulle köra runt en stund mellan koner på en parkeringsplats). Det hela tog ungefär en halvtimme från det att vi kom tills jag hade ett inplastat körkort i handen och då har dom tagit foto och allt. Körningen tog nog ungefär tio minuter. Och hela kalaset kostade alltså 31 dollar. Skillnad från Sverige? Oh ja.

Dessutom har jag köpt mig en "typ" motionscykel, fast den är lite modernare, Anki, och kallas Elliptical Trainer. Den ser ut så här (när den är monterad) och det, mina kära vänner, kommer att bli en utmaning. Monterandet alltså. Jag överdriver inte när jag säger att den har minst 200 delar. Som sagt, Anki, jag tog ditt råd och betalade 175 dollar för denna makalösa manick och nu behöver jag en grupp av tekniskt kunniga montörer.... Eller så vet jag precis vad jag ska göra de närmaste dagarna på min lediga tid. Tack för rådet, Anki, du vet att jag gör preciiiiis som du säger. Ibland.

American idol har börjat igen och herre min Gud, vart kommer alla FREAKS ifrån? Jag älskar programmet och i synnerhet alla "auditions". Idag skrattade jag så jag nästan kissade på mig. Några är dock duktiga så man häpnar, det blir lika kul i år som tidigare säsonger. Dessutom älskar jag just nu Armed & Famous där bland annat La Toya Jackson och Jack Osbourne blir utbildade poliser och får äka runt i polisbil. Lät som en komedi, freakshow, men är faktiskt ganska seriös. Kul att se hur dom klarar av utmaningarna. La Toya hade inte ens käkat på en restaurang utan bordsdukar innan den här showen...

Kommentarer

  1. GRATTIS TILL KÖRKORTET!!! Nu kan du åka till IKEA och Tysons för egen maskin! Nice!

    Håller med om Idol! Men jag tycker audition perioden är för lång. Nuff with it, to Hollywood...NOW!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad