Stormdag


Blixtar och dunder och magiska under. Ledig dag, typ. Kusinen e i Chicago och plockar upp massa svindyra wine-coolers som han skaffat via E-Bay och som han ska ha i sin nya restaurang. Typen man kan ha hundratals dyra vinflaskor i och bara tappa ut ett glas i taget. Eftersom han var long gone, skulle jag plocka upp all sprit till baren, det gick ju bra. Tusen dollar flaskor och sen upp med moster till Barnes & Noble och en isande Frappucino. Trettiofem grader varmt idag, den satt fint. Solen sken... eller? I alla fall gjorde den det innan vi steg in i bokhandeln.

En halvtimme senare bryter helvetet loss. Storm, hagel, regn i massor och blixtar och dunder sa huset skakar. Vi kunde inte ens ta oss ut till bilen. Efter en timme blev vi modiga och genomplaskevata men kom till bilen gjorde vi. En sakta tur genom en stad dar poliser och brandman dirigerade trafiken i alla korsningar. Vi fattade inte. Kom hem, skulle byta klader. Alla mina fina ormbunkar och andra blommor hade bara rasat, mest ner pa grannarnas verandor naturligtvis. Ingen elektricitet. Nu fattade jag poliserna. Hela staden utan el. Massa trad (trees) som fallit overallt.

Bytte om och tog mig till jobbet. Ingen elektricitet dar heller. All personal satt i baren med levande ljus. Vi fick undan det som skulle undan och stangde av allt. Moster skickade hem oss och just nar vi kliver in i bilarna, kommer elen tillbaka. Bara att ga in igen och starta upp verksamheten. Jag gjorde massa dressing i 2 timmar men nu e jag hemma igen. Dags att fixa och trixa lite, sen ska jag ut, kopa dricka och vatten och sen ta en simtur igen. Ingen alkohol denna gang, jag lovar Asfaltis. Bara vatten.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad