Katt, matt och kaffeslatt


Det e skumt att vakna utan att veta vad klockan e. Vi var utan el en stund igar under stormen och jag glomde att pilla pa min coola elektriska klocka, den som kan frambringa aska, regn, vattenfall och fagelkvitter. Hade alltsa inte en aning om huruvida jag vaknade sent eller tidigt. Tolv var klockan. Och nu har jag surfat en timme och borde slita mig fran datorn. Men jag fastnar hos Alex, som ju e himla rolig och en duktig skribent, fastan han naturligtvis trampar over allas granser och hittar just det som retar just DEJ, och det e kanske precis det som e meningen... Me like.

Fick gjort en massa igar kvall, gjorde klart drinkmeny till kusinen, sprang ut i regnet i pyjamas och tog bilen ner till hans place, men han var inte dar och jag fortsatte till baren (den dar jag jobbar) i hopp om att han skulle vara dar och alla fick jatteroligt over att jag kom ner i pyjamas men jag hann med en drink, en hemsk. Starbucks kaffelikor med Galiano. Ingen hit. Ringde kusinen som hade en date med honom pa parkeringen och han alskade menyn, ska bara gora 2 sma andringar (om ni kande min kusin skulle ni veta att det e LITE). Sen tog jag med mig kock-kollegan Ed upp till hotellet men kusinen var borta igen. Vad fan hittar han pa klockan 2 pa natten?

Det bor en katt pa min veranda. En vacker, stor rodrandig katt. Den bor egentligen hos NAtasha, idioten som inte kan ta hand om sina barn, dom som ramlar ut ur fonster och kryper in under bilar. Men uppenbarligen vill hon inte ha katten sovandes hos sig, eftersom den sover VARJE FUCKIN NATT pa min mjuka stolsdyna som jag betalat 30 dollar for, eller pa min bordsduk. Ni kanske undrar varfor jag e arg, men jag e ALLERGISK. Som fan mot katter. OCh jag har inte hjarta att jaga bort den, men jag e lite ilsk pa att den numera bor hos mig som inte vill ha den. Och katter pa bord e ingen favorit, hur som helst. Jag e lite Linda Skugge nar det kommer till bakterier. Katter har mask. Om katt ligger pa bord kan mask hamna pa bord. Jag dricker kaffe och ater mat vid bord. Mask och mat e ingen bra kombination. Jag tror jag ska skjuta grannjaveln. Men da blir val katten min for evigt, enligt nagon infernalisk Alighieri-plan i himlen.

Nu ska jag koka kaffe och vika rena klader en stund. Allt till de underbara program som kallas daytime-tv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad