Reklam for rasisten Affischmannen

Det maste vara en neurologisk skada jag har. Jag kan fixa hela huset, allt e i ordning, allt e rent. Tre dagar senare ser det ut som en krigszon. Hur i helvete? Kanske vaknar jag rent fysiskt och stiger ur sangen, river ner klader, papper, disk och sen lagger mig igen. Utan att veta om det. Hur som helst, ska jag fixa igen nu, trots att det e ett pa natten. Borde vara klar vid tre. Bra plan.



Har jobbat som vanligt, lagom busy. Inte lika varmt.



Nu en allvarligare sak, den duktigt regisserade reklamkampanjen for den sa kallade Affischmannens bloggar. Mannen e en pilsnerpimplande loser i Malmo som springer runt och kallar sig konstnar och klistrar upp affischer, ofta i form av falska lopsedlar. Sa langt, gott och jag har inget alls emot olagligt upsatt konst. Tvartom. Men snubben e uppenbarligen en av dessa patetiska smygrasister som inte drar sig for att i sina bloggar skriva om negrer och om mangkulturen som orsak till alla tragedier med avlossade vapen i Malmo stad. Han har klistrat upp affisher med en karta over Rosengard och over stadsdelen (som e invandrartat, som alla vet) har han ritat en symbol med en toalettstol.

Snyggt jobbat, "konstnaren". En annan av hans affischer som nu folk tycks forsvara med yttrandefriheten som vapen, kan ni titta pa har bredvid. Som en reklam, for billiga grishuvuden att anvandas i protest mot moskebygge. Pris? 88 kronor. Attioatta. Som Hitlers 88. Heil Hitler. 8:e bokstaven i alfabetet.

Enligt uppgift ska han dessutom blivit utkastad fran Passagen for Hets mot folkgrupp.
Konstigt att inte fler av alla hundratals inblandade mediamanniskor och/eller bloggare har uppmarksammat hans dolda agenda. Vill vi ge denne morkerman mer reklam? Inte jag. Tips dock till ambitios journalist som kanske onskar att de tittat lite narmare pa vem de gav reklam... Ta en kopp kaffe, skumma igenom hans trista men ganska upplysande bloggar. Kolla sen upp hur snubben forsorjer sig. Jag kanske missade att han har ett arbete, men jag misstanker att han lever av skattepengar trots att han uppenbarligen e ganska kapabel att arbeta. Orkar man skapa konst och sen springa runt och klistra upp det overallt, orkar man nog jobba.


Nog om detta, men om rasister tycker jag inte. Vare sig de kallar sig konstnarer eller skinheads eller Sverige demokrater. Samma skit. Samma ignoranta idioti. Samma svarta avgrund. Gud bevare oss. Nu ska jag stada.

Kommentarer

  1. Håller helt med dig här! Men se så enkelt det är att göra reklam för nåt man kanske egentligen borde bemöta med total tystnad..., eller?

    SvaraRadera
  2. Skrolla ned till inlägg nummer 14-20 som är skrivna 10:e - 11:e augusti, så finns en diskussion om ämnet bland andra gatukonstnärer som är både för och emot:

    http://www.atlasmuren.se/forumet/index.php?showtopic=27#

    SvaraRadera
  3. Källkritik special som verifierar "wie es eigentlich gewesen". Journalisten på DN Clas Svahn avslöjar som ordförande för UFO Sverige hur han fick tipset och ringde upp Dan Park:

    http://www.ufo.se/blogg/index.php?entry=entry070809-131941

    SvaraRadera
  4. Dan Park uttalar sig på förstasidan och sidan 4 i Metro Malmö/Skåne idag måndag 13:e augusti:

    http://metro.se/se/misc/pdf/2007/08/13/SEMMA_2007_08_13.pdf

    SvaraRadera
  5. Webbadress med bild till dagens intervju med Dan Park i Metro Skåne 13/8:

    http://www.metro.se/se/article/2007/08/13/08/1115-42/index.xml

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad