Mord och hetta


Otroligt varmt, jag vet att jag tjatar om detta men hettan influerar ALLT man hittar pa. Imorgon ska det bli over 100 grader, pa svenska betyder det en hel massa som jag inte orkar ta reda pa. HAr fixat lite i huset i afton, ledig i morgon, ska tillbringa dagen pa tre platser. Hemma med Air Condition, i en affar med Air Condition eller i mosters pool. That's where I'll be...

En snubbe skjuten som sagt pa min gata (langt borta) och sen en 12-arig pojke i gar. Ocksa pa min gata! Fast langt borta. Konstiga saker.

Nu ska jag laga till lite mat. Kottbullar. Svenska. Kanske.

Kommentarer

  1. Här skiner solen också men det är lagom varmt så det är nog inte orsaken till att några skitungar demolerar Angered.
    Men jag har den rosa kaninen med dotter här just! Skall du komma över på en fika med riktigt svenskt kaffe?

    SvaraRadera
  2. Ser att det är lika livat hos er, som hos oss. Vi har under det senaste halvåret haft 1 styckmord (mördaren bodde i min trapp), 1 oprovocerat mord på en äldre familjefar 2km från mitt hus, 1 ännu olöst mord 2km åt andra hållet från mitt hus, ett antal grova våldtäkter basically just around the corner...and the list goes on.

    Skulle vilja flytta härifrån, men vet fasen inte vart. Har ju bott i Alby Hills i stort sett hela mitt liv. Lägenheterna är oförskämt stora till det priset vi betalar i hyra, så jag lär aldrig någonsin hitta något lika bra, och har dessutom inte möjlighet att betala mer i hyra än vad jag redan gör. vilket i stort sett suddar ut hela Stockholmsområdet på min poteniel new hood-lista.

    Har dock en förbenad tro på att allting löser sig på precis exakt det sättet som det är menat att det skall lösa sig. Alltså oroar jag mig inte.

    sköt om dig!

    Kram från betongen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad