Om genier kontra puckon

Snart fyra pa natten och jag har inte ens kommit in i duschen annu... Fastnat pa Vetgirig-sidan, tack Anki! Nu har du sabbat min skonhetssomn. Och jag ska jobba om fem timmar, sen passa barn efter det samt forhoppningsvis hinna med ett besok pa kusinens stora dag, premiar pa nya krogen! Men det skiter sig nog eftersom jag passar hans ungar, haha. Lilla underbara Emma (se bild) och hennes lillasyster Nora. Tisdag e jag ledig men ska passa barnen igen mellan typ 2 pa eftermiddagen tills ett pa natten (oj, vad ledigt det blir...) och sen jobbar jag VARJE FUCKIN KVALL hela veckan. Det blir kanske inte sa mycket bloggat, men jag lever och frodas, tro inget annat. Trostar mig med att jag ska jobba mindre nar lilla modern kommer. Lite mindre i alla fall. Om vi har personal vill saga.

Surfar runt och hittar fortfarande inget om Affischmannens skumma politiska synpunkter och e lika forvanad over kvaliteten pa Sveriges journalisters kompetens som jag var igar. Han framstalls i intervjuer som en lite halvdum snubbe som skiter i det mesta, och sadana kan man ju till och med tycka om, eller hur? Jag gillar rebeller och folk som vill provocera och jag avgudar gatukonstnarer som far oss andra att skratta, hapna, ifragasatta, bli skraja, hanforda, arga... You name it.
Men min grans gar nar manniskor kranks pa ett satt som e totalt olagligt (vilket jag egentligen inte alls bryr mig om) men som dessutom e djupt omoraliskt. Om jag e muslim ska jag inte behova se en moske pa en affisch tillsammans med grishuvuden. Om jag bor i Rosengard vill jag inte se att andra tycker att mitt hem e en toastol. Han sparkar pa folk som redan ligger. Han ger sig inte pa makten, inte pa etablissemanget.
Hans konst kan pa sin hojd jamforas med Hitlers briljanta dokumentarfilmare Leni Riefenstahl som definitivt genom sitt geni, hjalpte Hitler att vinna folket och slagen. Men dar slutar jamforelsen. Hon var en kvinna som var langt fore sin tid, som revolutionerade filmkonsten. Jag tror inte att Affischmannen e i narheten av den nivan nar han klipper och klistrar som en dement Kurt Olsson och tror att han e rolig. So, no. He is no Leni, is he? Men deras medverkan i det svarta, det manniskohatande, e densamma. Nog om detta for idag. Dags att stoppa in lite tomatsoppa i micron och bli somnig. Avancerad matlagning for en kock... haha. Det blir sa nar man lagar mat hela dagarna. Sov gott, alla.

Kommentarer

  1. Malmö stad publicerar Dan Park på den kommunala webbsidan:

    http://www.malmo.se/bostadbygge/utstallningarstadsmiljoarrangemangarkitektur/utstallningar/mellanrum/motasimalmo/malmoborsberattelser/fallerafylleri.4.2842ea510c0ad90e3880007268.html

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad