Drinkar och heroin


Korrektur. Det var inget lik i huset bredvid. Det var 2 snubbar som greps under dramatiska former for heroininnehav. Tydligen hade genierna dealat heroin till under cover poliser flera ganger. Sen ville dom smita nar det var dags for razzia. Men den gubben gick inte. Pepparspray och starka poliser springer man inte ifran.

Stressat lite idag. Gjort drinklista for kusinens nya bar, nu maste den pillas med tills allt blir korrekt. Sen layoutas. I morgon ska den tryckas upp. Efter det ska jag skriva en manual till hur bartendrarna ska blanda alla drinkarna. Det kommer att ta en stund. Men innan dess ska jag duscha, fick lite heat stroke igar, bara somnade nar jag kom hem. Men idag har det bara snurrat bra. Jobbade fyra timmar under den kraftigaste stormen jag sett pa lange, aska och blixtar och allt Guds regn samtidigt. Kunde lamna jobbet tidigt. Handlade lite mat, vatten... sen sushi som jag tankte dela med kusinen.

Men forst skulle han till spritaffaren och jag hakade pa. Det tog oss under en halvtimme att plocka ihip fyra kundvagnar med sprit. Minst 2000 dollar skulle jag tro. Sen tillbaks till nya restaurangen, lite sushi och korr-lasning. Nu hemma. Ska tvatta, badda rent, stada lite. Sen drinklista. Tv. Sova.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad