Fatal heat

Okey, jag vet att jag TJATAR om hettan, men allvarligt talat! Idag var absolut den hemskaste dagen sedan jag flyttade hit. 45 grader varmt i koket i baren, en luftfuktighet som jag lovar maste ha varit pa 147 procent. Kort sagt, helvetiskt. Drack minst 8 liter vatten och Gatorade och Red Bull under nio timmar, kissade inte en endaste droppe. Lade vattendrankta handdukar i frysen for att sedan lagga dem mitt pa huvudet och en runt halsen. Tror det raddade mig.

Minns ni Shawn, snubben som jag ville vara sa snall mot men som jag var smart nog att INTE folja med till domaren? Nu har hans tjej, hon som e CP-skadad, fatt besked om att hon har cancer i livmodern. Inte kul for en 21-aring. Ganska langt framskridet verkar det vara eftersom hon redan tappat en massa vikt osv. Hon blev alldeles vimsig och aggresiv av beskedet, sen gick hon pa promenad med sin 2-ariga dotter och sen lekte dom (jo, mamma ocksa) i rutschkanan och pa gungorna ett par timmar. Hon brukar leka pa lekplatser nar hon e upprord. Sen kom Shawn hem efter nagra timmar (jag var LITE snall och skickade hem honom sa fort jag kunde) och han gav henne lite weed att blossa pa och enligt honom verkade hon lugna sig efter det. Jaja, sa kan man ocksa hantera kriser antar jag.

Nu ska det bli sopor ut, tvatt in, vattna blommor, flytta mobler, stada, stada, stada... Sen tv och en sang med AIR CONDITION som skapar kalla vindar i mitt huvud! Tack Gud for att du gav oss AC!

Kommentarer

  1. Stackars flicka säger jag bara. Stackars flicka. Hoppas att det har ett fungerande nätverk kring sig.

    Usch och fy för den där värmen, jag skulle aldrig klara av det. Har aldrig varit någon vän av värme; hösten är min favorittid och idag var en alldeles perfekt början på hösten (för det känns inte längre som sommar ute, trots att det är ganska varmt).

    Ha en mysig helg!

    Kram /Asfalten

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för din kommentar. Jag bor i en stad som heter Allentown norr om Philadelphia. Jag tror hela Pennsylvania är en riktigt stor red- neck stat. SWEA finns i Philadelphia.
    http://www.chapters-swea.org/philadelphia/
    där har du adressen om du är intresserad.
    Lifetime

    SvaraRadera
  3. Ja, jeez...Eller hur? Nu ÄR det hett. Kom precis hem från South Carolina...Där var det uppåt 40 varje dag + 30 grader i havet...Och ÄCKLIGT fuktigt. Samma sak i DC nu när vi är hemma. En olidlig hetta och en olidlig fukt. Hoppas du inte smälter bort i ditt kök!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad