Soffan in my dreams


Nu har jag haft en heeeel ledig dag och det var helt enkelt underbart. Som en bal pa slottet. Sov till ett, plockade upp pengar i baren, drog till Barnes & Noble med moster och morbror och hade en avslappnad lang fika med iskall Frappucino, vilket behovdes eftersom dagen var het, mer an 30 grader. Sen snurrade jag runt alldeles ensam. Loppmarknader och antikaffarer, Big Lots som e en billighetsaffar och just dar lyckades jag hitta en soffa jag faktiskt gillade!

Kanske inte den snyggaste, men den var himla bekvam att sitta i. Med ett antal vackra kuddar skulle den passa bra. Fargen e battre i verkligheten, varmare brun. Men inte fick jag kredit, inte. No credit history. Attans. Skam den som ger sig. Jag antar att det ar spara som galler.

Efter en tur till Weis och inhandlande av nektariner, gronsaker, mjolk, eggs, murgrona och lite annat var det dags att ta mig hem, men jag stannade och kopte Sushi. Herregud va gott det ar!

Lite Spicy Tuna Rolls senare e jag fardig for att stada och fixa, mammafixning kan man kansk ekalla det. I natt ska jag finslipa hennes rum. Packa lite paket kanske jag hinner med om allt gar bra. Gjorde fint pa verandan igar. Ska satta upp lite ljusslingor ocksa, vill ju kunna sitta ute om natten, se stjarnorna och prata.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad