Rabies, dead beat dads och nattliga tankar


Natt mot mandag. Bara 13grader ute. Himmelriket. Var till och med tvungen att satta pa varmen i bilen! Regn hela dagen. Trodde det skule bli mycket lugnt i baren och planerade en massa prep-jobb och stad-projket. Det tog en timme, jag hade redan ringt av 2 kockar, trodde det skulle vara tillrackligt med mig och en ny kille som heter Nate. Oj vad jag bedrog mig. Vi blev helt attackerade. Fattar inte varfor folk inte stannar hemma nar det regnar som fan! Och stackars Nate visste ingenting, det enda han kunde gora var att springa som en galning och forsoka hamta saker till mig. Sen gick han hem vid nio och Shawn, en annan ny kille tog vid. Han e lika ny, men har lyckats lara sig mer eftersom han jobbat med mig och inte med de andra lata kockarna som inte riktigt fattat det dar med pedagogik. Tur det, for vi var upptagna hela kvallen. Lyckades trots detta sluta vid tio over ett och sen korde jag Shawn hem.

Pa tisdag ska han till Court for obetalda underhall till sin sex-ariga dotter. Om han inte lyckas overtyga domaren om att han nu har ett jobb och att han tanker betala, slangs han i fangelse i sex manader. Det e tufft i Amerikat... Sa kallade Dead Beat Dads e inte poppis, om man sager sa. Han e orolig att domaren ska vara elak, och han tycker nog att det e orattvist att han ska straffas sa hart, men vi hade ett bra snack i afton och som sagt. Jag lekte mamma. -Lilla Shawn, du BORDE ha skaffat dej ett jobb for lange sedan! Du har pengar nog att ga pa konserter, dricka sprit, roka marijuana..men kan inte betala for ditt eget barn? Kom igen, dags att bli vuxen.

Han har en liten dotter ocksa, dryga aret, med en flickvan som e CP-skadad. Hon tror att The Pope e ledare for Klu Klux Klan, hon gillar att ha sex samt nar Shawn farglagger fina bilder for henne. Idag malade han en groda till henne. Jag tror att han verkligen alskar henne. Dom bor hos hennes mamma, och mamman har redan snott 1200 dollar som hennes dotter sparat och sedan utnyttjar hon att flickan e handikappad och sager att banken gjort fel. Shawns fore detta, mamma till 6-aringen, lever tillsammans med en snubbe som dealar crack och over huvud taget, e det en familj bland manga andra som lever i vad man brukar kalla misery. Hur orkar folk? Hur blir barnen som vaxer upp i detta? Jag antar att det e dom vi kan se pa TV sen. I domstolar eller fangelser.

Hur som helst, nu funderar jag pa att vara en god manniska och folja med honom till domstolen pa tisdag och intyga att han jobbar och att han jobbar valdigt bra! Han ser ut som en massmordare, stor och massiv och med massa tatueringar, piercingar och en Mohikan-frisyr. Men han e inte dum, langt darifran och han har visat sig vara en klippa pa jobbet. Fragan e dock om jag ska ge mig in i Save the World-projekt igen... Jag var himla bra pa det hemma i Sverige, men ska jag nu? Vet ej. Ska fundera. Men borde man inte gora goda garningar om man kan?

Nu har jag samvetskval for att jag inte ringde polisen om en hund som sprang mitt i gatan. En boxer tror jag, med halsband. Mitt i gatan mitt i natten. Ensam och skraj. Borde ha stannat och forsokt locka in den i bilen. Men om den har rabies? Bad idea. Om den inte e sjuk och nagon e lessen for att den e bortsprungen? Och jag gjorde ingenting...

Nu ska den elaka manniskan snart duscha och sen ringa mamma, fixa tvatt och disk samt se pa tv. Sist men inte minst ska jag sova. Jobbar igen om 7 timmar. Hurra! Det gor nog 70 something timmar pa 6 dagar. Verkar kanske inte mycket men i den hettan och den fuktigheten och med den stressen och alla tunga moment... It is hell on earth. Trust me.

Men om 8 dagar kommer mamma! Pirrigt nu!

Kommentarer

  1. Hej.
    Tycker nog att man skall vara försiktig med att gå i god för någon man inte känner. Visst killen har charm och arbetar bra när han väl arbetar, det är väl det han överlever på. Frågan är om han verkligen har blivit vuxen och tänker försörja sina barn och inte sätta sig själv i första rummet med droger och nöjen. Jag tvivlar. Kanske är det så att han tog detta jobbet för att slippa fängelse i 6 månader. Frågan är om du går med och domaren säger ja kommer han fortsätta gå till jobbet eller kommer han sluta? Vart hamnar du på trovärdighetsskalan. Har sett för mycket av detta beteende på mitt jobb och du också för den delen. Vad det gäller hunden så hade han säkert bitit dig om du tagit in honom i bilen.... Nej jag har inte alls en cynisk och krass verklighetssyn. kram.

    SvaraRadera
  2. Håller fullständigt med lillasyster Idun. Han kommer knappast att förstå vuxenskapet om hjärtegoda mammor tar hand om honom och hjälper till. Det här måste han kanske klara själv. Ibland undrar jag varför det inte finns lås på snopparna som inte öppnas förrän de sexsugna har klarat vuxenprovet. Eller nåt slags mamma/pappakörkort.

    SvaraRadera
  3. Jag är nog inne på samma linje som föregående talare.

    Det finns de som verkligen rycker upp sig och lyckas hålla sig uppe. Men så finns det så oändligt många dead beats, som gör allt för syns skull och så fort de har klarat sig undan en knivig situation, så kastar de sig huvdstupa in i nästa.

    Samtidigt, så kan jag heller inte sluta tro på människors vilja och förmåga att bounce back. Så jag förstår definitivt ditt dilemma. Det är tufft.

    Mitt råd till dig är att gå på gut feeling. Om han röker på och super upp sina pengar fortfarande...well, that kinda gives you a hint about the kinda person he is, and probably will be in the future. Men om han har skärpt till sig och bibehållit en bättre attityd under än längre period, så är väl chanserna ganska goda att hans förutsättningar är positiva.

    Men, som sagt...gut geeling girlie!

    Kram från betongen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad