Deklaration och fotboll


En ledig dag... som jag faktiskt fick något vettigt gjort på. Deklarerade! Det tar ca 10 minuter, en kvart på datorn. Sen är det klart. Och om man ska få återbäring (prisa Gud, nu kommer skatteåterbäringen!) så kommer den inom 8-14 dagar, rakt in på bankkontot. Hur länge är det nu man väntar i Sverige? Ett år? I USA skulle det aldrig gå. Om staten skulle tjäna miljoner på att behålla medborgarnas pengar i ett helt år, så tror jag att det hade blivit revolution. Trots att väntetiden är så kort, väljer många av mina arbetskamrater att gå till en skattefirma och betala 150 dollar extra bara för att få pengarna inom ett par dagar.... Hallå. Snacka om att vara desperat.


Sedan tog jag en tur till Sams Club och Walmart och handlade grejer till baren. Det var gott att bara smita in och lämna varorna och sedan lämna det stökiga köket. Där kan dom stå, de små liven, medans jag går hem och duschar och myser och förbereder lite god mat till morgondagens Super Bowl TV-party. Jo, det är sant. Ulrika förbereder sig inför ett sportevenemang. Sanningen är att ALLA ser matchen i morgon, Steelers är ju liksom lokala och nu gick dom till final i Super Bowl (igen) och dessutom är reklamen himla kul under matchen och så har man världens bästa ursäkt för att frossa i snacks och speciell Super Bowl-mat. Jag ska göra fruktfat (inte så traditionellt, men gott), baconlindade jalapenos fyllda med cream cheese samt salsa och guacamole. De senare två doppar man Doritos i, majschips med massa smak. Till sist kan jag medge att jag BÖRJAT lära mig lite om reglerna i amerikansk fotboll. Hur som helst är det kul att umgås lite.
Nu är det dags att bänka sig framför TV:n med kniv och jalapenos (man kan laga mat framför tv:n, tro mig). Måste vakna tidigt i morgon och laga brunch, huva.

Kommentarer

  1. Vi deklarerar ju i början på maj. Sen beror det på hur man utför detta. På telefon eller internet, får man visst återbäring snabbast. Själv skickar jag via post och får därmed vänta till augusti på mina slantar. Så det dröjer inte ett år, men det går heller inte på 14 dagar! Intet är som väntans tider! Men först och främst vill vi ha våååår!

    SvaraRadera
  2. Missade dig innan jobbet för Rolf och jag tog faktiskt en promenad i solskenet.Han ville gå av sig lite ilska eftersom Roger Federer förlorade Australia Open mot Rafael Nadal. Apropå att hänga med i sporten. Som du vet kan jag ju inte undgå detta när jag lever med en sportfantast. Härmed önskar jag er ett trevligt Super Bowlparty. Och givetvis vinner Steelers!! Kramar till alla!!

    SvaraRadera
  3. Du börjar ju bli riktigt amerikaniserad! Det kommer snart lite roliga foton från semestern som jag framkallat på gammalt hederligt vis. Hälsa alla på Knickerbocker.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad