Det går undan nu


Ännu en dag i snabbhetens tecken. Vakna, jobba, ta en tur till banken mitt på dagen, jobba mera, ta bilen till Best Buy för en koll, sen Ross, handlade bara för 2.99. En liten diffuser, dvs. en fin flaska med väldoftande vätska i som man sedan ska stoppa ner trästickor och sålunda sprider sig denna väldoft i huset. Vidare till Sam´s Club, handla Cola på glasflaskor och italiensk organisk blodapelsinjuice (den är sååååå god).
Bort till TJ Max, handlade bara för 4.99. En kokbok, också den organisk. (du ser, Guddotter, att jag lär mig en bit i taget). Sedan in på Walmart, fyllde vagnen med krukväxter, BH:s, mer juice (tangerin denna gång), glödlampor och annat trams. Då ringde lillpojken Chet från baren, full panik. Jag fick lämna vagnen och köra som en biltjuv för att hjälpa till med.... nästan ingenting. Men jag städade i en timme för köket såg ut som ett slagfält. Sedan, äntligen, hem. Diska. Plocka undan. Duscha. Nu är klockan midnatt och jag strejkar. Det blir inget mer gjort idag.


Hörde ett rykte att vi ska få 1000 dollar av Obama. Förra året fick vi ju 600 dollar var av Bush, alla vi som jobbar i USA alltså. Men jag hittar inget om Obama-pengar i tidningarna, bara om 1000 dollars skattelättnad för låginkomsttagare. Hoppas kan man ju, att vi får dom i en klumpsumma. Meningen är ju att vi ska konsumera och det gör vi så gärna såååå.


Ledig i morgon och på torsdag. Två dagar i rad! Wow! Känns gott efter 10 dgars jobb på raken. Ska försöka vakna i tid för att hämta green tea powder hos kusinen (suverän produkt, finmalet grönt te som man antingen kan vispa ner i kokande vatten som dom gör i den japanska te-ceremonien, eller så kan man baka med det, göra god glass eller allra bäst, blanda med apelsinjuice och få en energidryck som är NYTTIG! Nåja, ganska nyttig i alla fall. Koffein, antioxidanter, vitaminer... och så smakar det hImmelskt gott.


Efter denna tur som förhoppningsvis blir av (för då får jag mig en god mugg kaffe med mig från kusinens café) kör jag ut till doktorerna och får ny experimentmedicin in i blodet. Meningen är att jag ska snurra runt med moster på eftermiddagen. Delikatessaffärer, köpa målarfärg till våra vardagsrum, massa viktigt har vi att göra. Äta lunch och diskutera ny meny. Fika, massa gånger. Helst. Det blir en bra dag!

Kommentarer

  1. Puh! Jag blir helt matt bara av att läsa om dina aktiviteter. När vilar du?
    Det måste du göra!Målarfärg till vardagsrummet? trodde du hade det redan, men du kanske bestämt dig för en annan färg förstås.En trevlig dag önskar jag er i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Läste om vädret hos er idag. Det skulle bli 59 F ! kan det stämma? Nästan vårtemperatur i så fall. Apropå bild på snödroppar så får det nog vänta, för idag är dom täckta av snö. Kommer nog så småningom Njut av dagen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad