Property damage


Den underbara soliga dagen slutade inte lika soligt.... Det var som vanligt här i dalen som skuggas av Appalacherna, vädret slog om på fem minuter. Jag hade precis avlutat krattande och släpande av sopsäckar (det finns MÅNGA löv i världen och alla samlas framför mitt hus), fikat i solen på mosters utedäck, städat bilen och gått in och satt mig framför American Idol. I ögonvrån ser jag ett fladdrande, i mitt öra hör jag saker som ramlar och regn som faller våldsamt mot taket. Ute på verandan hade mosters bambujalusier blåst loss, en presenning försökte bli fri, mina mattor hade flyttats ner på gatan, krukor hade vält. Och så har det fortsatt hela natten. Nu när jag vaknade ser jag att mina bambujalusier lossnat och hänger och slås sönder, fönstren skallrar och det har, naturligtvis, blåst in massa mer skräp där jag så samvetsgrannt krattade igår.


Sålunda är det bara att trotsa naturkrafterna, ta på varma kläder och ge sig ut med snören och stegar och förankra allt som nu hänger på sniskan. Det ska blåsa hela dagen. Huva. Jag ska fortsätta mitt korståg i hemmet, det som ska leda fram till Jerusalem (läs det PERFEKTA hemmet), ta en tur till banken och affären (måste ha glödlampor) och i afton ska jag ta ett par drinkar i baren.


Letade efter mina solglasögon igår, hittade dom inte. Men jag hittade 111 dollar i en burk som jag inte vísste fanns där. Tror jag ska fortsätta leta idag. Kanske har jag gömt mer pengar på andra ställen.

Kommentarer

  1. AjAj. hade du fortfarande buren med ängeln på verandan? I så fall, klarade den sig?Extra pengar får man aldrig för mycket av . Kul för dig!

    SvaraRadera
  2. Letar efter glasögon. Hmm...det låter bekant. Haha
    Jag är inte det minsta förvånad av att du hittade pengar för jag har lärt mig att du inte förvarar allt av samma sak på samma ställe. Det verkar praktiskt för då dyker det upp lite extra då och då. Kul och spännande!

    SvaraRadera
  3. Letar efter glasögon. Hmm...det låter bekant. Haha
    Jag är inte det minsta förvånad av att du hittade pengar för jag har lärt mig att du inte förvarar allt av samma sak på samma ställe. Det verkar praktiskt för då dyker det upp lite extra då och då. Kul och spännande!

    SvaraRadera
  4. Oops! Det blev visst dubbelt!

    SvaraRadera
  5. Vilken observation du gjorde under ditt besök, Mikaela. Det har jag aldrig märkt.Hm Men korståget som pågår kanske ändrar på den saken

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad