Happy Valentine

Jag kom hem, trygg och hel. Jag har världens bästa bil för snökaos, inga problem alls, den är som en traktor. Men andra människor är galna, de fattar inte att man ska sakta in när vägen är fylld av packad snö. De gasar på i kurvorna och sladdar hej vilt. Höll mig på Boulevarden, inga backar där. Köpte fin väckarklocka med inbyggd cd-spelare så jag kan lyssna på musik eller åska och regn innan jag somnar. Lite Valentine-grejer till moster och lilla Emma. Sallad och citroner till baren som jag lämnade innan jag åkte hem. Nu ska jag tvätta och bädda rent, ta en dusch och sen äta soppa, Chicken and Corn Chowder. Supergod. Ska äta i mina fina bladskålar. Titta på American Idol, Hollywood Week. Stor händelse.
Valentine idag, trodde det var ett nytt påfund, men icke, det har firats sedan 400-talet. Så det så. Happy Valentine till alla!

Kommentarer

  1. Glad att höra att bilen är till belåtenhet ;-)
    Vilken fin bild i inlägget nedan. Kan inte låta bli att tänka på "Groundhog day" när jag tänker på att du bor i Altoona...
    Snö och snölov här...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad