Satans siffror


Alltid ska det bli fel med siffror, tusen och åter tusen koder att hålla i huvudet och givetvis ramlar de ut ur mitt huvud hela tiden. Mitt huvud är som en hink vatten som man försöker bära snabbt. Skvätt, skvätt. Lyckades spärra bankkontot när jag skulle flytta pengar så nu får jag sitta här och ringa Sverige och be om en ny kod. Kul.


Britneys nya frisyr ser väl ganska bra ut? Bort med Lolitalooken och in med lite power. Tösen borde ta sina ungar och flytta ut på landet, Norrland eller Texas eller nåt. Låta själen hinna i kapp, långt borta från papparazis. Och låt Anna Nicole vara ifred. Stackars liten. Låt henne vila i frid. Och ge fan i att svartmåla Marianne Fredrikssons assistent, Samuel Reyes. Den chilenske flyktingen som fanns vid hennes sida i nästan 30 år, som hjälpte henne med allt, som fanns där när både make och barn svek. So what om han ärver en firma som får intäkterna från hennes senaste två böcker (inte de tidigare böckerna, enorma bestsellers vars intäkter tillfaller den firma som döttrarna har hand om). Låt folk vara ifred!


Har jobbat 45 timmar denna veckan, lite trött nu mitt i söndagsnatten. Gjorde potatisgratäng åt mig och kusinen på jobbet. Gott blev det. Börjar få lite resfeber nu inför Sverigeresan. En månad kvar. Pratar om att åka upp med kusinen som ju bott på Manhattan medans han praktiserade på ett advokatkontor där. Tanken är att jag får skjuts, samt att vi kan springa runt på massa restauranger och göra research inför den restaurang han nyss köpt. Skulle vara skoj som fan. Men nu ska jag titta på Midsommer Murders och bli sömnig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad