Is is is is is


Kylan ligger som en vit filt över staden, man kan knappt gå ut. Femton till tjugofem minusgrader, vind och fuktig luft. Ingen skön kombination. Faktum är att man inte ens vill åka med bil och shoppa, eftersom man då måste gå frååååån bilen in i affären och tvärtom. Och till och med det är smärtsamt.


Somt tur är, brukar mina kollegor vara snälla och hämta eller lämna mig. Jag slipper promenera i kylan. Har jobbat typ 65 timmar de senaste sex dagarna så nu är jag trött! Ledig i morgon, ska ut med moster och jaga bil, sen kommer lilla Emma hit och då ska vi måla med oljefärger på riktig duk och sen ska vi fixa middag till resten av storfamiljen. Bjuda in farmor och farfar och mor och far... Det ska bli skoj. Kanske kommer jag iväg och får sett The Queen också. Vill se.

Kommentarer

  1. Kallt här också. Snölov idag. Vackert ute!
    jag har inget emot kylan, tar min dagliga prommisar i den. Bara man har ett varmt hem att vistas i, så...
    The Queen är så bra!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad