Ren bil och vindruvor.


Bilen är ren. Morbror var snäll och åkte och tvättade den medans jag jobbade. Den är sååååå fin. Finaste bilen i världen för den är min! Skoj det här med försäkringar i detta landet. Bilhandlaren skickade mig till ett försäkringsbolag som är av typen; Spelar ingen roll vad du gjort, om du har dålig kredit eller rattfyllor, vi försäkrar dig ändå... Sagt och gjort, 72 dollar i månaden skulle det kosta mig. Samtidigt ringde jag och lämnade ett meddelande hos Tom som är min kusins försäkringsagent, jo dom har sådana. Agenter som inget annat gör än förmedlar försäkringar (tro mig, det är en snårig historia i ett land där man kan bli stämd för minsta lilla). Han ringde tillbaka i går och gissa vad hans förslag blev. 32 dollar i månaden... Stooooor skillnad. Tack för det Tom.
Varmt idag! Bara tre minus. I morgon kommer snön, upp till 12 inches ska vi få. Det är ungefär 30 centimeter det. Värre var det i New York i går. Dom fick 12 feet eller 3 och en halv meter. Min amerikanska kusin Kim (hon som inte vill ta i penisar) har fått nytt jobb på stadens District Attorneys Office. Hos åklagarmyndigheten med andra ord. Fats det låter bättre på engelska! Ska bli skoj att se hur det ska gå. Tror aldrig hon jobbat 40 timmar i veckan i sitt 30-åriga liv. Jo, hon hade ett jobb hos en advokat, men där fick hon sparken efter en månad sedan hon missat en deadline vilket innebar att en stackars thailändska som skilt sig, inte fick ett enda öre. Braaaaaaaa jobbat, Kim. Hoppas hon sköter det här bättre annars brakar väl rättssystemet i Blair County samman inom kort. Kan ju vara synd i en stat som fortfarande tillämpar dödsstraffet. Barbarer.


Kom nyss hem från en tur till Giant Eagle och Wal-Mart. Köpte två nya tröjor, en röd med vita detaljer och huva och en vit. Massa jordgubbar och vindruvor ska hålla mig sällskap framför tv:n, jag har snurrat i över tolv timmar nu och är trött.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad