Stannahemmadagar

Det finns dagar då man borde stanna hemma. Idag var nog en sådan dag. Först höll en idiot på att köra på mig när jag backade ut från parkeringen. Trots att det var han som gjorde fel, slängde han sig på tutan och jag tackade återigen min skapare för att jag inte äger ett skjutvapen. Inne på Target gick jag vilse och kunde inte hitta min underbara Soundmachine förrän jag gått tre varv.

Stötte på Angie, min kusins svägerska (blir väl min "cousin" på amerikanska). Hon var där med minsta av tre döttrar, lilla Ella som är två år och redan går i skolan. Jo. Det är helt sant. Hon tragglar ABC vid två års ålder. Vi slog följe en stund innan jag åkte till The Mall. Handlade syrsor vilket tog en evighet, sprang in på Bed, Bath & Beyond och letade efter skohorn vilket dom naturligtvis inte hade. Kom ut och undrade vilken idiot som parkerat med ljuset på. Jag! Självklart. Dessutom var baksätets rutor nedvevade. Kan jag hjälpa att jag aldrig förr ägt en bil med elektriska fönsterhissar? Det är många knappar att hålla reda på.

Åkte till Dollaraffären, inget skohorn där heller. Tröstköpte godis för nästan 10 dollar. Mer idiot. Sen till baren, tänkte se om Robyn gjort någon god soppa. Där fanns ingen parkering. Gav fan i soppprojektet, åkte till Sheetz och köpte en limpa cigg. Sen till videaffärem och jag borde ju ha gissat att dom inte skulle ha Dark Remains. Nähä. Hittade inte ens utgången till affären. Lullade runt som en drogad Britney med hår och efter lite turer hittade jag ut, bara för att se att jag denna gång parkerat minst en meter från trottoaren. Haha.

Köpte kinamat bredvid och körde raka vägen hem. Nu lämnar jag inte huset förrän i morgon. Har installerat min fina Soundmachine och den projicerar tiden i blå siffror i taket. Eller väggen. Vad man vill. Pyjamasen är på, DVR:en är laddad med massa avsnitt av alla favvoserier och kinamaten väntar. Schezeuan Chicken. Eller hur det nu stavas. Jag är fan inte kines.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad