Kaffe och jeans


Ledig! Hurra! Två dagars ledigt i rad, det var längesedan sist. Den här dagen är väl snart slut men det har varit skönt att bara slappa, spela idiotspel på datorn och dricka Tanguerine Juice. Ska ge mig ut snart, ska lämna tillbaka en klockradio jag köpte förra veckan och istället köpa en annan som är tio dollar dyrare men då får man inbyggd Sound Machine på köpet. Det betyder att jag kan lyssna på åska, regn, vind innan jag somnar. Den kostar 29 dollar på Target, samma apparat kostade 49 dollar på Sears... Stooooor skillnad.


Var ute alldeles ensam på en sjuhelvetes shoppingtur i går. Tankade bilen full, hittade ett par slitna sköna Levis 501 för 12 dollar (otroligt egentligen), mysig grön luddig kofta, klädsel till bilen (svart med blå blommor på) och massa annat krafs. Köpte en DVD också, det gör jag nästan aldrig, men den här vill jag se. Babel, med Brad Pitt. Ska vara hemsk men bra. Återkommer med recension. Lilla Anki hart rekommenderat en modern zombie film som ska heta Dark Remains. Den ska jag hyra idag om den finns inne.


För morgondagen har jag en plan. Jag ska upp till kusinen och städa min bil tills den skiner. Han har centraldammsugare i sitt nya fina hus, så jag kan stå i hans fina garage och städa samtidigt som vi kan dricka hejdlösa mängder Starbuckskaffe och dyrt mineralvatten och i pauserna kan jag gulla med lilldottern Nora som är elva månader och storasyster Emma. Det blir bra. Nu ska jag ut i världen. Första stoppet blir bensinstationen Sheetz och deras stora mugg kagg kaffe för 99 cents. Me need.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad