Energi tillbaka


Finally! Min elaka forkylning haller pa att bli battre och revbenet kanns knappt. Har lyckats flytta tunga ekskrivbordet alldeles ensam! Dessutom inhandlat webcam sa nu kan vi snacka, people! Lille Lemi fick tag pa mig via MSN idag och han pratade med mig och jag skrev... Men nu har jag bade kamera och mick sa kom igen bara.

Varit pa banken och betalat skatter for baren, varit pa Sams Club och handlat sallad, sen jobba lite, sen hamta moster och morbror vid tagstationen efter New york-resan. Sen raskt ut till Lowes, kopte hylla till koket som maste monteras. Kan man ju pyssla med framfor tv:n. Tvattar inne hos moster samtidigt.
Maste ut till Duane, killen som saljer tvattmaskiner och paminna honom om att jag vill ha! Bade tvattmaskin och torktumlare. Det betyder nog att jag maste ner i den morka kallaren och skura ur atminstone framsta delen, den del dar tvattstugan ska bo. Det e en hel del spindelnat och annat kul dar, men om jag blundar och dammsuger sa ska det nog funka. Det ska skina och lukta gott sa att jag ens vill ta ner mina klader...
Ser ni nu, svenska vanner, att kaffet e klart????
Nasta vecka e det Thanksgiving och da ska vi peta i oss massor av mat. Kalkon, yams, cranberry sauce, allt mojligt. Och jag har ju lovat alla 6 kusinbarnen att jag och dom ska ordna middag till alla vuxna! Inte kalkonen da, en svensk middag. Innan dess e det ju bra om jag har ett fungerande hushall. Just nu har jag inte ens hittat glasen. Salunda borde jag sluta blogga och jobba lite.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad