Frisk!











Hej alla. Har haft knasig dator nagra dagar, tror jag har fatt bort alla spyware och grejer nu. Vill bli rik och kopa Mac. Darav en liten uppdatering pa de senaste dagarna. Och bilder.



Okey, jag e definitivt battre. Lordag. Jobbade fran elva till kvart over fem, som en liten galning. Hem till moster och lekte med Nora och Emma, lagade mat - kinesiskt med ris och stark blandning av kyckling, majs och lok, fick ungarna att kaka. Sen in till mej och borjade harja som en stor galning. Packade upp, hangde upp gardiner, flyttade mobler, dammsog, skrivade fast nya strombrytar-grejer (som ser fina ut, kolla bilden). Nu ser det ganska ok ut pa nedervaningen. I morgon e jag ledig, ska fa hjalp av moster med att fixa mera. Vill ha det hyfsat klart innan tisdag da kusinen med alla barnen kommer. Vi ska baka! Jag och sex barn ska baka i mitt kok! Det blir skoj och med all sakerhet alldeles hysteriskt.










Sondag, moster kom och hjalpte till. Fick klart i sovrum och gastrum. Bara arbetsrummet kvar. Samt hundra kartonger elle liknande. Ute och handlade hela kvallen. Palmer. Och massa mer. Har byggt hylla till koket. Slapat ut massa sopor i regnet.





Mandag. jobba som en liten galning. Sen ut och handla. Massa saker. Mer palmer. Hyllor, bokkhyllor, julsaker, borrar (???), utelampa som man har pa vaggen, plastbunkar... Letat Bratz till lilla guddottern men trots besok i 8 affarer (eller var det 7, har tappat rakningen) sa hittar jag inte juset de som hon tydligen vill ha. Skam den som ger sig.




Vanligen notera att bilderna forestaller ett hus i ombearbetning. Malning ej klar och prylar pa fel plats, men mamma vill se och da far hon se work in progress.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad