Storm och jugggar


Zdravo! Idag har jag snackat med jugge-Nick och det var pa tiden, vi harringt om varandra men nu lyckades han. Bra och daliga nyheter om vartannat, men roligt var att de ska flytta till eget hus i januari! Det fortjanar dom efter allt slit och alla turer, for att inte tala om 4 peroner i en liten trea i alla dessa ar. Saknar dom en hel massa. Hoppas dom kan ta sig hit. Hoppas, hoppas.

Tycker Anki ska komma snart. Borjar trottna pa att koka kaffe varje timme utan att hon dyker upp. Dyrt blir det dessutom. Och jobbigt, eftersom jag bakar kanelbullar varje dag till henne.

Solen skiner och jag har redan diskat en massa, dammsugit, baddat... Ska bara ta mig i kragen och ta mig ut i stormvindarna for att satta upp massa ljus pa verandan. Dags att julpynta, forsta advent pa sondag. Kanske hinner jag ut med moster i skogen, vi vill ha lummer och granris. Ska inhandla en riktig gran i ar, det far plats utan problem i stora huset. Kan ju ha min vita plastgran i sovrummet kanske. Eller inte alls. Eller pa verandan. Men den e jobbig att bygga.


Har varit ledig i tva dagar, sovit mycket. Hade hyresvarden har hemma i forrgar, trevlig kvinna osm e psykolog. Antar att det inte e helt hennes fel att sonen lovade guld och grona skogar, men han presenterade sig som agare till fastigheten och givetvis trodde jag pa att hade befogenhet att lova vad han lovade. Jag var duktig forhandlare och kopte inte hennes: We do have a signed lease... Jovisst har dom det, men jag har "verbal agreements" med vittnen och hela koret, och jag vill inte betala full hyra innan allt e klart. I alla fall det mest elemantara, som att det inte ska regna in i sovrummet. Bilden tog jag just nu pa tradet utanfor fonstret i arbetsrummet. Det syns nog inte men det e rena stormen ute. Men varmt! Tolv grader...

Kommentarer

  1. jAG HOPPAS DETTA KOMMER FUNKA NU, HEJ ALLA JÄNKARE

    SvaraRadera
  2. Hej hej. Detta ar jankarna osm skriver hej tillbaka. Jo, det funkar!

    SvaraRadera
  3. Tak for de interessante oplysninger

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad