Ikea, here we come!

Yippie! I morgon ska jag och moster och kusinfru Lisa ta Escaladen och dra till IKEA i Baltimore. Svenska kolonien i Altoona behover fylla upp skafferiet innan jul med sill, lutfisk, julmust, pepparkakor, Marabou, salta fiskar och allt annat som ska vara med. Lyckades fa lille Chet att ta mitt sondagspass och darmed e jag LEDIG! Nu ska jag INTE fastna vid datorn, utan istallet ta mig ner i koket och diska upp en massa glas som varit nedpackade.



Det e kallt som fan. Bara nagra minusgrader men det blaser ute och kanns som om man vore pa Nordpolen. Ett varmt bad blir skont sen... och rena lakan som just nu snurrar i mosters torktumlare. Maste ta mig ut till Duane och valja ut tvattmaskin och torktumlare, jag tycks aldrig ha tid. Men denna veckan blir jag ledig 2 dagar i rad, det minns jag inte ens nar jag var sist.



Har varit himla kul att umgas med alla barnen denna Thanksgiving. Emma, Maya och lilla Della kom ner till mig i baren i gar eftersom dom vill utbilda sig till kockar (!). Jag satte 8-ariga Emma och 7-ariga Maya pa att fylla upp dressingar och lilla Della fick stoppa pretzels i plastpasar. Trodde att 3-ariga Della skulle vara upptagen i minst en timme eftersom det var en STOR kartong med pretzels, hon var klar pa 5 minuter. Det e snabbare an nagon av de andra idioterna (vuxna) som jobbar i koket klarar. Vi borde saledes ha mer barnarbetare. Sen skar hon upp kakbitar till personalen. Vissa tallrikar fick en liten remsa, andra fick ett halvkilo kaka och det allra mesta hamnade i hennes mun. Men hon var stolt som en tupp och deklarerade: -This is my first job, will I get paid?

Kommentarer

  1. KUL! Hoppas du fick tag i det du önskade...
    Nu måste jag fråga dig också: Smakar inte IKEAS julmust lite "off" iår??? Jag tycker verkligen inte att årets brygd är god. What's up with that??
    Besviken, trist...
    Fick du din lufisk!!
    Trist att helgen snart är slut :-(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad