Rosa godis


Fick som jag ville. Dom bara drack... Vi var fyra kockar och hade bara pytte-ordrar. Kunde ga hem vid nio efter bara sex timmar. Gick till moster och tog med mig Emma, Maya och Della in till mig. Vi gjorde godis genom att smalta choklad och doppa Strawberry Marshmallows i chokladen, sen kunde lilla Della pynta det hela med massa rosa glittrigt strossel och sma blommor. Vi doppade lite apelsinklyftor ocksa, bara for tat vara LITE nyttiga. Sen var jag hos moster en stund, lekte med barnen, kakade ostmacka och gick sen hem och byggde tva bokhyllor som jag nu slapat upp i arbetsrummet. Tror jag struntar i att packa upp kartonger dock, vill sova sa att jag orkar med att baka med vildarna i morgon och sen ska vi fira Thanksgiving. Heeeeeela dagen.
Vi hade skoj pa jobbet trots att vi inget jobb hade att utfora. Eller just darfor. Vi lekte lekar for tat fa tiden att ga. Pest eller kolera. Man hittar pa fragor med tva alternativ, bagge ska vara hemska och man maste valja och de som lyssnar ska TRO pa ditt svar. Till exempel: Lever du hellre fattigt och besvarligt rent materiellt hela ditt liv tillsammans med ditt livs karlek eller valjer du att leva med en miljonar ocm du inte riktigt alskar? Eller vem vill du helst ha sex med - Michael Jackson eller Donald Trump? Verkar helt koko, jag vet, men efter ett antal trista sex-fragor brukar alternativen bli riktigt utmanande och besvarliga. I alla fall bra mycket roligare an att bara vanta pa att gasterna ska bestalla lite mat. Nu ska jag bada. Med Eucalyptus-olja och grejer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad