Farligt spela golf

Mamma är nog i Köpenhamn, trött och sliten efter en lång flygtur. Det är tomt utan henne. Men jag har varit duktig flicka. Gick hem efter att ha släppt henne på lilla Blair County Airport, lagade middag, åt och sov en stund.

Jobbat, hem till moster, kusinen med familj var där. Han tog med sin äldsta dotter ut på golfbanan idag, skulle lära henne. Vid andra slager står han bakom henne, så som väl är klassiskt när man lär ut golf, lilla Emma svingar utan att han hinner med och går hela vägen runt med klubban och träffar sin far under ögat. Han har fått sy ett par stygn och lär vakna upp med en rejäl blåtira i morgon, men han verkar vara helt ok. Det kunde ha varit värre... Tack, skyddsänglar för det.

Efter någon timme gick alla hem, även jag. Slängde sopor (inklusive gamla böcker som tidigare hyresgäster lämnat), satte på en tvätt, gick in till moster och simmade i poolen en halvtimme. Ganska kallt men skönt ändå. Hängde upp en ny ampel med vackra blommor i trädgården, kollade att alla växter mådde bra, diskade, bäddade rent och duschade. Nu blir mamma glad. Sovdags nu...

Kommentarer

  1. Ja, jag blir så glad för attdu tänker på vad vi pratat om! Jagtjatadenog på dig, men du är ju min lilla flicka. som jag bara önskar det allra bästa. Det känns inte särskilt konstigt att komma hem hit eftersom jag var hemma i Altoona och ditt hus , Lillan och de andra. Här är kallt, min trädgård var nästan igen växt, så det behövdes en omgång med sekatören. Vi åkte för att köpa lite blommor och gissa vad vi hittade !!! En ny växt som heter IMOPEA . Det är SÖTPOTATIS !!! Grön och röd. Jag blev helt salig. Planterade i en stor ampel som hänger från taket. Jajamensan. Har inte kunnatskriva förut eftersom musen gick sönder men blev ju ersatt idag. Ska nu titta på alla bilder och då är jag i ditt hus igen....Lev väl !Kram.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad